گفتگو با داور مسابقه "شهری که دوست دارم"

"بچه ای که در کودکی با هنر بزرگ نشود در بزرگسالی دقیقا مانند کسی است که نمیتواند بچه ها و نسل بعدی را درک کند."جمال الدین اکرمی داور نمایشگاه شهری که دوست دارم ضمن بیان این مطلب در حاشیه نمایشگاه نقاشی کودکان در موسسه صبا در مورد اهمیت آموزش هنر به کودک صبحت کرد. در ادامه خواننده این گفتگو باشید.

جمال الدین اکرمی با تاکید تاثیر آموزش هنر بر رشد کودک بیان کرد: از نظر من نیمی از آموزش و پرورش به هنر و حرفه و حتی به ورزش بستگی دارد اما ما غافلیم یعنی آموزش و پرورش ما از آن بخش دومش که به پروش مربوط است غافل است‌. بخصوص در رابطه باجایگاه هنر، من ۱۵ سال معلم هنر بچه هابودم و میدانم که فضای هنری و بخصوص نمایش چقدر بر حرف زدن و رفتار بچه هایی که شاگرد من بودند و الان بزرگ شدند تاثیر گذاشته و اینکه میتوانند در فرایند رفتار و روابط اجتماعی فعال باشند.

من این حرف را با اعتقاد میزنم که بچه ای که در کودکی با هنر بزرگ نشود در بزرگسالی دقیقا مانند کسی است که نمیتواند بچه ها و نسل بعدی را درک کند، بنابراین تصمیماتش برای آنها شایسته ارزش گذاری نیست.

اکرمی در رابطه با تکنیک های متنوع آثار این نمایشگاه توضیح داد: برخی از کارهایی که به اینجا می‌آمد با مدادرنگی کار شده، یا بعضی کارها خطی است و رنگ ندارند. اما سعی کردیم به ملاک های‌مان وفادار باشیم

به طور کلی بهتر است بچه هایی که نقاشی میکنند وسایلشان روز به روز تغییرکند و کاملتر شود. از بوم استفاده کنند، لباس کارداشته باشند، میتوان یک اتاق کار کوچک با مقوا برایشان درست کرد. داشتن شرایط مساعد کار مساله ای جدی است.


علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۷ مهرماه همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ به در نگارخانه خیال شرقی موسسه صبا واقع در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، پلاک ۱۲۵ مراجعه نمایند.

logo-samandehi