برگزاری نمایشگاه بزرگ «ون‌گوگ» در آلمان

موزه «اشتادل»‌ آلمان نمایشگاه بزرگی از آثار «‌ون‌گوگ» را برگزار می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته آرت دیلی، موزه «اشتادل» واقع در «فرانکفوت» که به عنوان یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنری آلمان شناخته می‌شود بزرگ‌ترین نمایشگاه آثار «ون‌گوک» در آلمان را برگزار می‌کند.

موزه «اشتادل» در این نمایشگاه که «خلق ون‌گوگ» نام دارد، بیش از ۵۰ اثر مهم این هنرمند را به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه با هدف به تصویر کشیدن نقش موزه‌ها، مجموعه‌داران خصوصی و گالری‌های‌ آلمانی در نسبت دادن لقب «‌پدر هنر مدرن» به «ون‌گوگ» برپا می‌شود. تنها کمتر از پانزده سال پس از مرگ «ون‌گوگ»، این هنرمند در آلمان به عنوان یکی از مهم‌ترین پیشگامان هنر مدرن شناخته شد.

نمایشگاه ون گوگ در آلمان

تا سال ۱۹۱۴،‌ تعداد بسیار زیادی از آثار «ون‌گوگ» که در مجموع به ۱۵۰ اثر می‌رسیدند به دست مجموعه‌داران خصوصی و دولتی آلمان رسید. در همین دوره بود که هنرمندان آلمانی خلق آثاری را با الهام‌ گرفتن از سبک و شیوه «ون‌گوک» آغاز کردند.

تابلوهای نقاشی «‌ون‌گوگ» منبع اصلی و مهمی برای الهام گرفتن هنرمندان به‌خصوص امپرسیونیست‌های جوان تبدیل شد. ظهور هنر مدرن در آلمان بدون وجود هنر «ون‌گوگ» را به سختی می‌توان پذیرفت.

مجله هنری «آرت دیلی»‌ نوشت: «داستان موفقیت «ون‌گوگ» ارتباط نزدیکی با موزه «‌اشتادل»‌ دارد. این موزه یکی از اولین موزه‌هایی بود که توانست در سال ۱۹۰۸ آثار این هنرمند هلندی را برای ایجاد یک مجموعه از آثار هنر مدرن خریداری کند. سه سال بعد نیز تابلو «پرتره دکتر گاشه» یکی از مشهورترین تابلوهای نقاشی این هنرمند توسط موزه «‌اشتادل»‌ خریداری شد.

این نمایشگاه در سه بخش مختلف به روند پیشرفت «ون‌گوگ» و تاثیر او در هنر آلمان می‌پردازد. این نمایشگاه «‌ون‌گوگ» را به عنوان یکی از کلیدی‌ترین چهره‌های هنر پیشرو آلمان معرفی می‌کند.


موزه «اشتادل»‌ بیش از ۱۲۰ اثر این هنرمند هلندی متشکل از تابلوهای نقاشی و طراحی‌هایش را جمع‌آوری کرده است. ۵۰ اثر مهم این هنرمند نیز هسته اصلی این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند. برخی از آثار حاضر در این نمایشگاه از موسسات و موزه‌های بزرگ سراسر جهان امانت گرفته شده‌اند. حدود ۷۰ اثر از آثار هنرمندان آلمانی مختلف که تصویرگر تاثیرات سبک ون‌گوگ بر هنر آلمانی هستند نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

این نمایشگاه فعالیت خود را از بیست و سوم اکتبر (امروز) آغاز می‌کند و تا شانزدهم فوریه سال ۲۰۲۰ به کار خود ادامه می‌دهد.

«ونسان ون‌گوگ» نقاش نامدار هلندی اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به‌ سر برد، اما اکنون به‌ عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پساامپرسیونیسم شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد.

وی فعالیت هنری خود را به‌ عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد. برخی از مشهورترین کارهای او در سه سال پایانی عمرش خلق شدند.

logo-samandehi