نمایشگاهی از نامه های به ندرت دیده شده ونسان ون گوگ

نامه های ونگوگ که افکار او را نمایش میدهد و اغلب همراه طرح اولیه نقاشی هایش ارسال میشده، برای اولین بار در کنار اثر نقاشی تکمیل شده همان طرح ها در موزه ونگوگ به نمایش در امده است.

به گزارش گالری آنلاین، ونسان ون گوگ نه تنها یک هنرمند با استعداد که نویسنده ای بسیار مشتاق و علاقه مند بود. نامه های این هنرمند افکار و احساسات اورا بطور دقیق به ما می شناساند اما به دلیل آسیب پذیر بودن آن ها به ندرت را در معرض دید عموم قرار می گیرند.

نمایشگاه "ونسان دوست داشتنی شما" با نمایش برترین نامه های ون گوگ، فرصت بی نظیری برای بازدیدکنندگان فراهم کرده تا از 40 نامه ون گوگ در کنار آثار معروفش چون سیب زمینی خواران (1885)، اتاق خواب (1888) و بذرپاش (1888) دیدن کنند.

موزه Van Gogh همزمان با برگزاری این نمایشگاه، پادکست نامه ها را به زبان هلندی با صدای Ester Naom، شاعر، Huub van der Lubbe، مجری و Abdelkader Benali، نویسنده پخش میکند.

همچنین کتاب 6 قسمتی از نامه های ون گوک که در سال 2009 به چاپ رسیده بود و تحسین بین المللی را به همراه داشت به نمایش در آمده است.

موزه Van Gogh بیشترین تعداد از 820 نامه نوشته شده توسط ون گوک (1890-1853) را در خود جای داده که اغلب آنها خطاب به برادرش Theo بوده است. نامه ها با ارزشترین راه برای شناخت و درک بهتر انسانی است که در پشت این هنرمند قرار دارد.

ون گوگ با سبکی منحصر بفرد و تاثیر گذار، آرزو ها و اهداف هنری خود را از دیدگاه خود نسبت به زندگی و مرگ، تنهایی هایش و نیازش به عشق و دوستی می نویسد.

ون گوگ اغلب به نامه های خود طرح های اولیه ای از نقاشی یا طرح هایی که بر روی آن ها کار می کرد یا اخیراً آن ها را به اتمام رسانده بود، اضافه می کرد. در نمایشگاه، این طرح های اولیه در کنار آثار نهای‌یشان به نمایش گذاشته شده اند.

این اولین باری است که نقاشی ها در کنار نامه هایی که طرح های اولیه آن ها را با خود دارند، به نمایش گذاشته می شوند.

logo-samandehi