برگزاری نشست مقدماتی تدوین سند ملی هنرهای تجسمی

نخستین جلسه تدوین سند ملی هنرهای تجسمی با حضور نمایندگان انجمن های صنفی هنری برای ارائه دیدگاه ها، برگزار شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی؛ هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی گفت: با توجه به آنچه در ماده واحده فرایند و مرجع تدوین سند ملی هنرهای تجسمی آمده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه تدوین این سند را به عهده دارد.

وی افزود: ما قبل از تدوین هر گونه سند باید دیدگاه­های تخصصی انجمن­های هنری را برای نوشتن سند گردآوری کنیم. تشکیل کمیته تخصصی و تیم تحقیق برای انجام مطالعات کارشناسی و تهیه پیش نویس با رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت هنری و کارشناسی کشور و همچنین ارائه برنامه زمان­بندی از اولویت­هاست.

سید امین مویدی مشاور برنامه­ریزی و نظارت راهبردی معاونت هنری در ادامه گفت: در نقشه مهندسی فرهنگی کشور 10 رهبرد اصلی و 20 اقدام ملی درج شده که در تهیه و تدوین سند ملی هنرهای تجسمی اهمیت دارد. ما در این سند مسائل و مشکلات حوزه هنرهای تجسمی مانند مالکیت معنوی، اقتصاد هنر و ظرفیت­های درآمدزایی و همچنین مسائلی مانند شغل بودن کار هنری، مالیات و نظام صنفی هنر را ارائه می­کنیم.

هنرمندان حاضر در جلسه نیز به خواسته­ها و مسائل و مشکلات مبتلابه جامعه هنری خود اشاره کردند که این موارد باید در سند بالادستی و موارد قانونی لحاظ شود.

جمال رحمتی نماینده هنرمندان کاریکاتور، مهردخت دارابی نماینده هنرمندان طراحان گرافیک، بهزاد اژدری نماینده هنرمندان سرامیست، عباس مجیدی نماینده هنرمندان مجسمه ساز و علی­اشرف صندوق­آبادی نماینده هنرمندان خوشنویس در این نشست حضور داشتند.

logo-samandehi