نمایشگاه "ریشه ها"؛ منتخبی از آثار نقاشان ایرانی-ارمنی

نمایشگاه "ریشه ها" که با پژوهش و گردآوری ساناز آرین فر و کیانوش معتقدی گردآوری شده است، از ۸ الی ۲۰ اسفند در گالری جاوید به نمایش گذاشته می شود.

رویکرد و نقطه نظر اصلی آثار منظره و طبیعت بی جان است.

در این رویداد آثار ۲۵ نفر از نقاشان و هنرمندان ایرانی-ارمنی به نمایش عموم درخواهد آمد. هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه دیده میشوند، منتخبی از نقاشان نسل اول و دوم ارامنه ایران هستند که در شکل گیری هنر نوگرای ایران سهم بسزایی داشتند.

همانطور که در تاریخ هنر ثبت شده هنرمندان ایرانی-ارمنی تاثیر بسزایی در هنر این آب و خاک، ایران عزیز، داشته اند.

یادآور می شود که سال قبل نیز نمایشگاهی با نام ایراناهایر با آثاری از هنرمندان ایرانی-ارمنی در پردیس فرهنگی هنری مهرسان به انتخاب و گردآوری خانم ساناز آرین فر برگزار شده بود.

طبق اعلان گالری جاوید آثاری از مارکو گریگوریان، سونیا بالاسانیان، میشا شهبازیان، ستراک نظریان، ادمان آیوازیان، یرواند نهاپتیان، سمبات درکیورغیان، لئونیت تاشچیان، آلفونس آوانسیان، سرژ آواکیان، سیراک ملکونیان، گارنیک درهاکوپیان، لیلیت تریان، سیمون آیوازیان، هارتون میناسیان، هراچ کاراپتیان، آرمان استپانیان، سروژ بارسقیان، هاکوپ وارطانیان، ویگن سینانی، لئو فریدنی، لئون نازاریان، لیدا خانیان، آرامازاد نازاریان، آرشالویس آقایان، سدا آکوپیانس و کارو دردریان در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته می شود.

لازم به ذکر است با ادای احترام و به یاد هنرمند پیشکسوت تازه گذشته، سرژ آواکیان، طرح پوستر برگرفته از اثر ایشان می باشد.

از موارد قابل توجه دیگر در این نمایشگاه حضور بانوی هنرمند پیشکسوت لئونیت تاشچیان می باشد. لئونیت تاشچیان متولد سال ۱۳۰۵ شمسی در شهر مراغه است که از کودکی در صحنه هنر مشغول به آموزش و خلق آثار هنری می باشد.

در این نمایشگاه که باهمکاری موزه آرداک مانوکیان برگزار میشود، مجموعه قهوه آرام نیز حامی این نمایشگاه می باشد.

ساعت بازدید نمایشگاه ۱۶ الی ۲۰

گالری جاوید: خیابان ولیعصر، زدتشت غربی، کوچه یزدان، پ۱۷

۸۸۹۳۴۱۳۴

logo-samandehi