یافتن نقاشی دزدیده شده Titian در ایتالیا

پلیس میراث فرهنگی ایتالیا، اعلام کرد که پرتره ای از نقاش دوره رنسانس، Titian را که برای نزدیک به 20 سال گم شده بود، پیدا کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، این اثر قرن شانزدهمی با عنوان پرتره مردی با کلاه برت که توسط شعبه ای از واحد میراث فرهنگی در تورین، یکی از شرکت های تابعه پلیس ایالتی ایتالیا معروف به کارابینری ها کشف شد، اولین بار دو دهه پیش ناپدید شد. پس از ناپدید شدن آن در سال 2004، مقامات معتقد بودند که به طور غیرقانونی به سوئیس برده شده است.

مقامات ایتالیایی این پرتره را در منطقه Piedmont در شمال غربی ایتالیا کشف کردند، جایی که برای بازسازی و نگهداری در یک استودیوی محلی در Asti نگهداری شده بود. پس از اطلاع از محل نگهداری آن از طریق یک اطلاعات ناشناس، واحد کار را مصادره کرد. بر اساس گزارش فوربس، پلیس در حال تحقیق از دو شهروند سوئیسی است که مقامات هیچ یک از آنها را به دلیل سرقت این نقاشی نبرده اند.

نقاش رنسانس در قرن شانزدهم به عنوان عضوی از مکتب ونیزی فعال بود. او به دلیل ارائه موضوعات اشرافی و اسطوره ای در سبک های نمایشی به شهرت رسید و قبل از مرگش در سال 1576 به عنوان نقاش دربار برای اشراف ایتالیایی و اعضای سلسله هابسبورگ اتریش خدمت کرد.

به گفته مقامات ایتالیایی، پرتره نفتی که نیم تنه مردی ناشناس با ریش را با کلاه سیاه و لباس سنتی به تصویر می کشد، حدود 7 میلیون دلار ارزش دارد. این قیمت این نقاشی را در میان آثار با ارزش‌تر این هنرمند قرار می‌دهد که رکورد حراج 16.9 میلیون دلاری او در سال 2011 در فروش ساتبی به ثبت رسید.

این اثر توسط دولت ایتالیا در یک مراسم رسمی در 19 مه به طور عمومی ارائه شد. این واحد جزئیاتی در مورد مالک اصلی و مکان نقاشی منتشر نکرده است. مشخص نیست که آیا این اثر قبلاً برای محققان شناخته شده است یا خیر.

بازیابی اثر ارزشمند Titian تنها مصادره موفقیت آمیزی نیست که اخیراً واحد کارابینری انجام داده است. در مارس 2019، نیروی میراث فرهنگی توقیف گسترده ای را انجام داد که حدود 10000 اثر باستانی قاچاق شده از 28 کشور را کشف کرد و یک سندیکای جنایی بزرگ را که در این کشور فعالیت می کرد، متلاشی کرد.

logo-samandehi