نمایش اثری از هنرمند ایرانی در موزه بوخوم آلمان

تابلو یعقوب امدادیان در کنار آثار مدرنیست‌های بزرگ اروپا

تابلویی از یعقوب امدادیان در نمایشگاه "تاثیر رنگ" به نمایش درآمد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنر آنلاین، نمایشگاه "تاثیر رنگ" در موزه Situation Kunst شهر بوخوم آلمان برپا است. این نمایشگاه شامل آثاری از ۵۸ هنرمند مطرح جهان از جمله ریچارد سرا، ژوزف آلبرس، دن فلاوین، لوسیو فونتانا، ایو کلاین، روی لیختن‌اشتاین، پییر بونارد، آرنولف رینر، فرانک استلا، فیلیپ گاستون، اریک روش، برنارد اوبرتین، سیگمار پولک و... است.

نمایش اثری از هنرمند ایرانی در موزه بوخوم آلمان / تابلو یعقوب امدادیان در کنار آثار مدرنیست‌های بزرگ اروپا

یعقوب امدادیان تنها هنرمند ایرانی است که اثری از او در این نمایشگاه حضور دارد. این تابلو که با اکریلیک روی بوم و در سال ۱۳۸۳ خلق شده است، متعلق به مجموعه موزه Situation Kunst است و هم‌اکنون در نمایشگاه "تاثیر رنگ" به نمایش درآمده است.

امدادیان

در معرفی این نمایشگاه آمده است: "در هنرهای تجسمی، رنگ همیشه ابزاری اساسی برای بیان است که چیز دیگری نمی‌تواند جایگزین آن شود. رنگ انگیزه‌های شگفت‌انگیزی را برای دیدن و تفکر، به‌ویژه در هنر مدرن فراهم می‌کند. این نمایشگاه قصد دارد چیزهایی فراتر از تجربه فوری را ارائه دهد. رنگ در تغییر تاریخی، رنگ و شکل در فضا، رنگ در حال حرکت و... نکاتی هستند که در آثار این مجموعه مورد بررسی قرار می‌گیرند. این نمایشگاه انگیزه‌ای برای دیدن رنگ - و خودمان - به روشی متفاوت است."

این نمایشگاه که از تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۹ آغاز شده است تا ۱۹ آوریل ۲۰۲۰ در موزه Situation Kunst شهر بوخوم آلمان ادامه دارد.

logo-samandehi