نمایش آثار مهدی قدیانلو در نیویورک

گالری دستان با آثار یک هنرمند در Armory Show شرکت کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنر آنلاین، گالری دستان برای اولین بار با آثاری از مهدی قدیانلو در Armory Show New York ۲۰۲۰ که از ۵ مارس آغاز به کار کرده، حضور دارد. این نمایش شامل مجموعه‌ای از آثار روی بوم این هنرمند است.

‌ Armory نمایشگاه برتر هنری شهر نیویورک و یک مقصد فرهنگی مهم برای کشف و جمع‌آوری مهم‌ترین آثار هنری جهان در قرن بیستم و بیست و یکم است. در این نمایشگاه آثاری توسط گالری‌های تاثیرگذار بین‌المللی، گروه‌های خلاقانه هنری و برنامه‌های عمومی ارائه می‌شود.

The Armory Show از زمان تأسیس در سال ۱۹۹۴ الهام‌بخش گفتگو، کشف و پشتیبانی در هنرهای تجسمی بوده است.

نمایش آثار مهدی قدیانلو در نیویورک

مهدی قدیانلو متولد ۱۳۶۰ در کرج، نقاش ایرانی است که به دلیل کشیدن نقاشی‌های دیواری شهری در سبک فریب چشم و سورئالیستی شناخته می‌شود. او کارشناسی نقاشی و کارشناسی ارشد انیمیشن را در دانشگاه تهران گذراند و از سال ۱۳۸۴ کار بر روی دیوارهای تهران را آغاز کرد و در مدت ۵ سال بیش از صد نقاشی سورئال بر روی دیوارهای تهران کشید.

اولین تجربه خارجی او در زمینه نقاشی دیواری با دعوت از سوی موسسه "Street Art" لندن شکل گرفت و پس از آن در شهرهای دیگر دنیا نیز به نقاشی پرداخت. او در سال ۱۳۹۸ به همراه هنرمندی ایتالیایی به نام پائولو بوردینو در پروژه‌ای به اسم "هنر شهری فرصتی برای اتحاد" به نقاشی بر دیوار سفارت ایتالیا در تهران پرداخت. همچنین در بهمن‌ماه امسال قدیانلو دیواری ۲۰۰ متری را به عنوان نمایه اصلی نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داوس سوئیس با عنوان "در جستجوی امید" نقاشی کرد و این مجمع از او به عنوان یکی از ۴۰ رهبر فرهنگی جهان یاد کرد.

قدیانلو از سال ۹۵ نقاشی روی بوم را آغاز کرد و آثارش در کشورهای مختلف به نمایش درآمده است.

آثار مهدی قدیانلو در Armory Show نیویورک تا ۸ مارس ۲۰۲۰ به نمایش درمی‌آید.

logo-samandehi