سخن سردبیر

اندر احوالات بودن و سرودن در سال ۹۸

سالی دگر گذشت؛ چه بسا هر روزش با خبری سخت، چُنان که در روزهای سکوتش نیز وهمی از شنیدن خبر های دیگر لرزه بر تن‌ مان می‌انداخت.

آنگونه که جانِ آغشته به احساس هنرمندان سرزمین‌مان را شوری از تلاطم در خود فرو برد. اما در این دوره از تاریخ نیز که همچون دوره‌های دیگر به دست هنرمندان ماندگار می‌شود، ننشستیم و اجازه ندادیم سیل این بارِ غم در جانمان ما را به زمین بنشاند.

در روزگاری که ارتباطاتمان گره خورده به دنیای مجازی، با قطعی آن، پناه بردیم به غارهای امن‌مان و در مقابل بوم و رنگ و گل ... از ایستادگی سرودیم. ذره ذره رنج را با نام هر مسافر آسمانی چشیدیم و باز به پایداری انسانیت ایستادیم. گذر از سخت های زمانه را آزمودیم و چون از پتک آهنگر روزگار جلا می‌یافتیم ناچار گویی به چله نشستیم از برای حفظ حیات و سلام خود. و باز به یمن سرشت هنرمندانه چشم‌ها را شستیم، جور دیگر دیدیم و هیچ چیز ما را از خلق کردن باز نداشت، ساختیم و هر سختی را بهانه‌ای کردیم برای تصویر جوشش درونی‌مان که خروشید و بر جهان بیرون‌مان جان گرفت.

در کنار هم سرودیم از بودن، ایستادن و خواستن...

کنار هم، با هم و برای هم خواهیم ماند، برای بوییدن عطر شکوفه‌های سیب در آرزوی نواختن نوایی نو در سرزمین‌مان، ایران.

امروز تاریخ را با دستانمان گره می‌زنیم به مفهوم عمیقی به رنگ سبز و جهانمان را با عشق و مهربانی نسبت به ذرات وجودی خلقت نجات می‌دهیم از نعره‌ای که برای ناملایمتی‌های بشر می‌کشد.

مهر را پادزهری است بر جان آشفته جهان؛ آشفته‌گی که روز به روز نحوه گذران زندگی را تغییر داد و در روزهای آخر سال سبک جدیدی از آن را تجربه کردیم و در حسرت دست‌هایی که تا دیروز می‌فشردیم خیره به صفحه‌های فضای مجازی لَختی از رنج دوری‌های‌مان کم کردیم.

هر درسی که پشت این مهیب جانگیر رمیده بود به اقضای خود یافتیم و بار مسئولیت بر گردانندگان فضای مجازی دو چندان شد.

تیم گالری آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیست و همچون زمانی که آغاز به کار این مجموعه با درک نیازهایی در روند کار حرفه‌ای هنرمندان اتفاق افتاد، امروز نیز به تناسب نیازهای روز و کمبودهای موجب شده به اقتضای زمانه‌ای که بر ما سخت گرفته است، در ارائه خدمات آنلاین گوناگون همراه جامعه تجسمی و معماری خواهیم بود.

و با توانی مضاعف همچنان همراه با فعالیت‌های هنرمندانه به رسالت خود ادامه خواهیم داد و فضایی خواهیم بود برای دیده شدن فعالیت هنرمندان فرهیخته در سطح جهانی.

برآنیم با یاری روح بزرگ، فکر بلند و خلاقیت بی‌نهایت هنرمندان سرزمین‌مان همراه با توانایی و مهارتی که در مجموعه گالری آنلاین وجود دارد، دستان یکدیگر را از دور بفشاریم و روح فعال و پرشور هنرمندانه‌مان را بیش از پیش در جریان بودن و سرودن به پرواز در آوریم.


فاطمه عبداله زاده

اسفند ۹۸

logo-samandehi