اولین مجمع سالانه انجمن هنرمندان نقاش ایران در سال 1394

در ابتدا معصومه مظفری، ریاست انجمن از کلیه هنرمندان گرامی که در کمیته ها، شورای سیاست گذاری دوسالانه، کمیته پذیرش عضو، ارائه مقاله در نشریه انجمن، در قبول دعوت برای حضور در نمایشگاه های انجمن، در ارائه طرح، پیشنهاد و حتی انتقاد با انجمن همکاری و ارتباط داشته اند تشکر کرد.

معصومه مظفری ریاست انجمن

مظفری در ادامه توضیحاتی در رابطه با اساسنامه و تلاش جهت اصلاح و رفع مشکلات،برگزاری جلسات پذیرش عضو در این دوره ارائه داد .همچنین از تمام افرادی که در تمام سالها و در شش دوره فعالیت انجمن بدون چشم داشت و با از خودگذشتگی ساعات بسیاری را صرف انجمن کرده اند و در کمیته ها فعالیت داشته اند نام برده و قدردانی نمودند.

وی در ادامه به مذاکرات انجمن با سازمانها و موسسات مختلف از جمله گفتگو با آقای سرسنگی مدیر خانه هنرمندان و آقای ملانوروزی ریاست موزه ی هنرهای معاصر تهران اشاره نمود و بیانیه هایی که از طرف انجمن در طول این مدت صادر شده را به اطلاع حضار رساندند.

در ادامه ی مجمع محمد رضا فیروزه ای در رابطه با تغیرات سیستم دبیرخانه انجمن ، همچنین تلاش ها و مشکلات موجود در راستای ثبت هیئت مدیره علی رغم یک سال و نیم فعالیت، در جهت اهداف انجمن را شرح داد .

محمد رضا فیروزه ای عضو هیات مدیره و خزانه دار انجمن
فیروزه ای اعلام کرد محل انجمن به ساختمان شش طبقه ای واقع در ضلع شمالی خانه هنرمندان، انتهای خیابان خردمند جنوبی که از طرف شهرداری خریداری شده و توسط خانه ی هنرمندان در اختیار انجمن ها قرار گرفته منتقل خواهد شد که آدرس دقیق و شماره تماس محل جدید به زودی به اطلاع اعضا خواهد رسید.
در نهایت ایشان از کلیه اعضا و حضار دعوت کردند جهت همکاری و کمک به انجمن برای انجام فعالیت ها همراهی لازم را داشته باشند و افزودند بدون این هماهنگی و مشارک اعضا پیشبرد فعالیت ها مقدور نخواهد بود.

در ادامه ی برنامه مسئولین کمیته های مختلف گزارشی از عملکرد ، فعالیت ها و برنامه های آینده هر کمیته ارائه دادند که در ادمه گزارش به طور خلاصه ذکر میشود.

سیروس آقاخانی رابط کمیته ی رفاه انجمن ضمن تشکر از زحمات اعضای این کمیته گزارشی از فعالیت کمیته از جمله برنامه سفرهای گردشی داخلی و خارجی کمیته، برنامه های پاتوق در محل های دیدنی تهران و بیمه هنرمندان که با همکاری صندوق اعتباری هنرمندان صورت گرفته ارائه دادند و از کلیه اعضا جهت همکاری در کمیته ی رفاه دعوت کردند.

سیروس آقاخانی رابط کمیته ی رفاه انجمن

سعید رفیعی منفرد از مسئولین کمیته ی انتشارات، از اعضای این کمیته نام برده و از تلاش همه اعضا قدردانی کردند و گزارشی از فعالت کمیته ارائه دادند. از جمله تهیه تقویم سال 1394 و... به برنامه های آینده نیز اشاره کردند از جمله برگزاری نشست های پژوهشی و تهیه مجموعه مقاله و کتب مرجع هنری.

سعید رفیعی منفرد از مسئولین کمیته ی انتشارات
مینا نادری مسئول کمیته ی نمایشگاه ها نیز از اعضای کمیته نمایشگاه ها و رابط این کمیته، سرکار خانم صحی نام بردند و از تلاش همه اعضا در برپایی نمایشگاه ها و برنامه های کمیته قدردانی کردند. نادری نیز گزارشی از فعالیت های کمیته، میزان فروش و آماری از تعداد هنرمندانی که آثارشان در نمایشگاه های مختلف انجمن شرکت کرده است، ارائه دادند از جمله دو دوره فروش سالانه انجمن در خانه هنرمندان که در دوره دوم فروش سالانه به طور همزمان نمایش و فروش آنلاین آثار با همکاری گالری آنلاین صورت گرفت ، همچنین چندین نمایشگاه دیگر در داخل و خارج از تهران از جمله در استان مازندران و کرج و نمایشگاه "تیتر یک تولد نقاش" و نیز نمایشگاه نقاشی و مجسمه ی فصلی از هنر در خانه هنرمندان . برنامه ها ی آینده ی کمیته نیز اعلام شد از جمله نمایش آثار در شهر جنوای ایتالیا و برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان عضو سال 90 تا 94.
مینا نادری مسئول کمیته ی نمایشگاه ها
سر کار خانم ترانه صادقیان از مسئولین کمیته ی آموزش نیز ضمن تشکر و قدردانی از زحمات اعضای کمیته، گزارش فعالیت کمیته ی آموزش و مذاکرات این کمیته را با شهرداری و مراکز و سازمانهای مربوطه در راستای اجرایی کردن برنامه و اهداف این کمیته ارائه دادند.
ترانه صادقیان از مسئولین کمیته ی آموزش
شرح کامل گزارش فعالیت کمیته ها به زودی در وب سایت انجمن قرار خواهد گرفت که اعضای محترم میتوانند از این طریق از برنامه های گذشته و اهداف و پروژه های آینده هر کمیته مطلع شوند.
در انتهای اولین مجمع سالانه انجمن هنرمندان نقاش ایران در سال 1394مهندس یاشا زمانپور، یکی از مدیران گالری آنلاین، که با همکاری شرکت طلوع فردا در به بهره برداری رساندن پرتال جدید انجمن هنرمندان نقاش ایران مشارکت دارند، در رابطه با طراحی و راه اندازی پرتال جدید انجمن توضیحاتی داد.

یاشا زمانپور از مدیران گالری آنلاین

وی هدف از تغییر و بروز رسانی پرتال انجمن را رفع نیاز مخاطبین، ارتقای مشارکت اعضا در فعالیت های انجمن، فعال نمودن بیش از پیش پایگاه اطلاع رسانی انجمن در ارائه اخبار و فراخوان های مرتبط به هنرهای تجسمی و تبدیل شدن پرتال انجمن نقاشان به مرجعی معتبر در زمینه هنرهای تجسمی اعلام کرد.

افزود در پرتال جدید بخش های مجزایی برای هر یک از کمیته ها در نظر گرفته شده که هر کمیته بتواند از این طریق برنامه ها، اخبار و تصاویر خود را به اطلاع اعضای محترم برساند. همچنین با برگزاری جلسات متعدد و بررسی کامل نیاز های انجمن، امکانات متفاوتی برای هر یک از کمیته ها در نظر گرفته شده است، به طور مثال نمایشگاه آنلاین برای کمیته نمایشگاه ها، آموزش آنلاین در کمیته آموزش و به همین ترتیب برای سایر کمیته ها نیز بخش هایی در نظر گرفته خواهد شد.

از دیگر امکاناتی که جهت رفع نیاز های اعضا در نظر گرفته شده کتابخانه دیجیتال، عرضه محصولات فرهنگی و هنری و ارائه نشریه انجمن به صورت الکترونیک و ... می باشد و از این پس هنرمندان میتوانند به صورت آنلاین جهت عضویت در انجمن اقدام نموده و مدارک خود را ارسال کنند و روز مصاحبه و وضعیت عضویت خودشان را توسط کد رهگیری که در اختیارشان قرار میگیرد پیگیری نمایند.

همچنین در پرتال جدید صفحه شخصی برای هر یک از اعضا در نظر گرفته شده که اعضای انجمن به راحتی بتوانند اطلاعات شخصی و تصاویر آثار خود را ثبت و بروز نمایند که آثار تایید شده، در بخش نمایشگاه آنلاین همراه با مشخصات اثر و با امکان زوم و نمایش جزییات هر اثر، به نمایش و فروش گذاشته خواهند شد.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که از این پس کلیه اطلاع رسانی های انجمن با استفاده از پرتال به صورت اتوماتیک و از طریق ارسال ایمیل و پیامک انجام می پذیرد، از همه اعضا درخواست نمود تا اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس و آدرس ایمیل خود را در پرتال جدید ثبت و یا بروز نمایند. وی همچنین از اعضا خواست مسئولین سایت را از نظرات و پیشنهادات سازنده خود مطلع نمایند.

در پایان زمانپور ضمن تشکر و قدردانی از همه اساتید گرانقدر که در به نتیجه رسیدن پروژه گالری آنلاین همراهی و حمایت نمودند، از همکاری گالری آنلاین با انجمن هنرمندان نقاش ایران در راستای برداشتن گام های موثر در اعتلای فرهنگ و هنر ابراز خرسندی نمود.

جلسه بعدی مجمع 25 مرداد ماه ساعت 6 بعد از ظهر تشکیل خواهد شد و کلیه ی اعضا میتوانند در جلسه حضور داشته باشند.

logo-samandehi