علی مرادخانی: قیمت آثار در حراج تهران حبابی بالا نمی‌رفت/راه‌اندازی آرت‌‌فر تهران زیرساخت هنر را تقویت می‌کند

علی مرادخانی در حاشیه بخش دوم ششمین دوره حراج تهران با بیان اینکه حراج در مجموع خوب بود، اظهار کرد: معتقدم رویکردهای حراج تهران به‌تدریج پیشرفت می‌کند و کارهای جدیدی به‌ویژه در حوزه عکاسی وارد حراج تهران شدند.

او با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم از آثار همه هنرمندان در حراج استفاده کنیم، گفت: امیدوارم با پیشرفت این حراج‌ها در اقتصاد هنر به معنای درست و صحیحی برسیم.

معاون امور هنری وزارت ارشاد درباره موفق نبودن دیگر حراج‌ها تصریح کرد: حراج‌ها در ایران بسیار نوپا هستند و حراج تهران که قدیمی‌ترین حراج در عرصه هنرهای تجسمی است تنها شش دوره از آن می‌گذرد. مهم این است که در این مسیر حرکت کنیم.

مرادخانی با بیان اینکه بخش‌خصوصی باید موقعیت‌های خود را بشناسد، ادامه داد: به‌طور معمول بخش‌خصوصی با اطمینان وارد اقتصاد می‌شود اما بدون‌شک باید انتخاب‌های درستی داشته باشد و بتواند جایگاه خود را حفظ کند.

معاون امور هنری با اشاره به بخش دوم ششمین دوره حراج تهران گفت: خوشبختانه قیمت آثار به‌طور ناگهانی حبابی بالا نمی‌رفت و هر دوره باید از تجربیات دوره‌های قبل استفاده کرد.

مرادخانی خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان دولت نیز حمایت‌های لازم را از برگزاری حراج‌ها داریم و به‌زودی آرت‌ فر تهران نیز راه‌اندازی خواهد شد. آرت‌ فر می‌تواند زیرساخت بازاریابی آثار هنری را تقویت کند چراکه گالری‌های مختلف در آن حضور خواهند داشت و همین مسئله می‌تواند زیر ساخت هنر را تقویت کند.

او درباره حضور وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی در حراج تهران گفت: ما وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها را نیز برای حضور در حراج تشویق می‌کنیم، البته این موضوع به نظر مجلس نیز بستگی دارد. یک‌درصدی که در بودجه‌های عمرانی دولت برای خرید آثار هنری توسط وزارتخانه‌ها در نظر گرفته شده امکانی است تا حوزه هنر بتواند از آن منتفع شود و این مسئله به دولت مربوط نمی‌شود.

مرادخانی همچنین متذکر شد: تمام سازمان‌هایی که کار عمرانی می‌کنند باید بخشی از آن را به هنر اختصاص دهند که این کار باعث می‌شود تا هنر رونق گرفته و از جایگاه خوبی برخوردار شود و باعث می‌شود نهادها از یک امکان هنری بهره ببرند.

او درباره حضور هیات آلمانی و دیدارشان با صالحی‌امیری گفت: ما گزارشی براساس آن دیدار برای دولت آماده کردیم چراکه دولت آلمان تضمین کرده آثار را به سلامت ببرد و بازگرداند. ما این مسئله را به دولت منعکس کردیم و قرارشد در دولت تصمیم‌گیری شود و به ما نتیجه را ابلاغ کنند.

منبع: ایلنا

logo-samandehi