عبدالحمید پازوکی در گفتگو با گالری آنلاین: همیشه گفته‌ام و باز هم تأکید می‌کنم که باید عیار انجمن را بالا برد.

در حاشیۀ برگزاری پنجمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش ایران، یکی از اساتید پیشکسوت و برجسته جامعه هنرهای تجسمی، عبدالحمید پازوکی ضمن متفاوت خواندن دیدگاه این رویداد، بیان کرد:

به نظر من، این حرکت، حرکتی خوب، با دیدگاهی متفاوت است. شما کاملا در جریان قرار می‌گیرید که هنرمندان زیر 40 سال دارند چه کارهایی انجام می‌دهند و بالای 40 ساله‌ها نیز طی این سال‌ها و با کسب تجارب فراوان چه کرده‌اند و همچنان دارند چه می‌کنند.

به نظر شما ، انجمن با ورود به چه حوزه‌هایی می‌تواند نیازهای اعضای خود را مرتفع سازد؟

البته صحبت دربارۀ این موضوع در این چند دقیقۀ کوتاه نمی‌گنجد؛ اما اساسا به نظر من مهم بالا رفتنِ عیار انجمن است. به این معنی که فرایند عضوگیری با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود و اعضا از صافیِ ریزتری عبور داده شوند. زیرا که اعضای انجمن، نقش بسیار مهمی در انجمن ایفا می‌کنند.

همیشه گفته‌ام و باز هم تأکید می‌کنم که باید عیار انجمن را بالا برد. البته مطمئنا آقای اطمینانی و خانم مظفری بسیار آینده‌نگر هستند و اهداف روشنی پیش روی خود دارند؛ من از وجود ایشان در این رویداد بسیار خوشحال هستم.

من معتقدم که باید شرایطی فراهم شود که انجمن بتواند از هنرمندان نقاشی که حتی عضو انجمن هم نیستند، در زمان تصمیم‌گیری‌های بزرگ به منظور هم‌فکری دعوت به عمل آورد. ما هنرمندان زیادی داریم که عضو انجمن نیستند، ولی هر کدام کوهی از تجربه‌اند. بهتر آنست که انجمن، شیوۀ تعامل با آنها و یا جذب مشارکتشان را فراهم سازد.

مطالب مرتبط:

logo-samandehi