گزارش تصویری نمایشگاه "صور خیال ٣" در گالری پردیس ملت


سومین نمایشگاه از سری نمایشگاه های صور خیال با عنوان "صور خیال ٣"، در گالری پردیس ملت به نمایشگاه گردانی شمس الدین غازی بیست و ششم مردادماه افتتاح شد.

به گزارش گالری آنلاین، این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه صور خیال ١ در زمستان ۹۶ در گالری شکوه در تهران و صور خیال ٢ در بهار ۹۷ در گالری وصال در شیراز است که مجموعه کامل تری نسبت به دو نمایشگاه پیشین، اعم از نقاشی، مجسمه و چیدمان را ارائه نموده.

در این رویداد هنری هنرمندان حرفه ای در کنار هنرمندان جدیدی از شیراز، تهران، اصفهان، بوشهر و جزیره هرمز، براساس تنوع زاویه دید و تخیل در کنارهم قرار گرفته اند.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

صور در لغت به معنی صورت هاست و خیال را معانی مختلف می‌گویند.
ذهن و تخیل و قدرتی که در نبود اشیاء آن ها را در ذهن حفظ میکند.تصوراتی که معمولا به دور از ارتباط منطقی در ذهن ظاهر می‌شوند.صورت یا شکل کسی یا چیزی در ذهن، هنگامی که خود آن در جلو چشم نیست .عواطف و احساسات ،موسیقی،حدس و گمان و حتی صحبت ها نیز می‌توانند این چنین باشند.اندیشه ی انجام کاری و یا نیت و فکر و مواردی از این دست در ذهن هنرمند که به صورت تصویری یا زبانی ارائه میشود.از این‌ نظر، هنرمند‌ می‌تواند در عالم‌ خیال‌ خود با قوه‌ی‌ خیال‌، از صورت‌های‌ حسی‌، هیئت‌های‌ جدید بسازد.
نقش هنرهای تجسمی خلق صور خیال در راستای ساختن تصاویر انکار ناشدنی و پر اهمیت است زیرا عالم خیال در هنر، شاهراه کشف و شهود است.
تخیل،پژوهش، ذوق هنری ،ابتکار عمل و هویت، کلید واژه ها یی هستند که در انتخاب و جمع آوری آثار این نمایشگاه مد نظر قرار گرفته شده اند.
شمس الدین غازی

اسامی هنرمندان این نمایشگاه به شرح زیر است:

خاله کنیز، مصطفی فتوحی، محمد حسین مظفری، علی شیری، نگار بنی هاشمی، محمد جواد مرادی، امیر فتحعلی نژاد، شهرزاد سیفی کار، نجمه راسخ ، سمانه محسنی، روح انگیز صفری زاده، مارال باصری، صبا یوسفی، مریم فرهادی، مینا علیزاده، سحر کاوه، سمانه ملانوروزی، مریم خورسند، حوریه احمدی، راضیه مصدق، صفا بنائی، شیرین غازی و شمس الدین غازی.

نمایشگاه "صور خیال ٣" تا ١٦ شهریور ماه ادامه دارد و علاقمندان می توانند برای بازدید از نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۲۰ به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبروی بزرگراه کردستان، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.


logo-samandehi