گزارش تصویری نمایشگاه گروهی خیال نو در فرهنگسرای ارسباران


فرهنگسرای ارسباران از اول شهریورماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی تحت عنوان "خیال نو" با آثاری از هشت هنرجوی کودک و نوجوان به انتخاب ژاله اخلاقی شده است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

با خلق اثر هنری هیچگاه نمیتوانیم اصل خود را مخفی کنیم.
‎بیان احساسات در کودکان با پاکی و بی آلایشی همراه است؛ کودک از محیط خود تاثیر می گیرد و از طریق نقاشی، آن را با بیان دیگری نشان می دهد. گاهی سعی در تقلید از اشیا و اجسام پیرامون خود و یا نقاشی دیگران دارد و گاه تخیلات خود را با استفاده از عناصر ساده ی هندسی همچون خط و نقطه و... شکل می دهد.
در سنین مختلف، هر عنصر تصویری تفسیر خاص خود را دارد. ترسیم محکم خطوط و اشکال روی کاغذ، شاید نشان از اعتماد و ایمان به خود، یا به آرزوها، نگرانیها و حتی کابوسهای ذهنی او اشاره دارد.
‎استفاده از رنگ به ویژه در سنین پایین فقط جنبه بازی برایش دارد. در سنین بالاتر استفاده او از پالت رنگ آگاهانه تر می شود.
والدین از طریق افراد متخصص و روانشناسان، به وضوح می توانند حالات روحی کودکان و نوجوان خود را تفسیر و حتی درمان کنند.
‎مجموعه آثار پیش رو حاصل تلاش ‎و تجربیات تصویری هشت هنرجوی کودک و نوجوان فعال است که آفرینش های هنری خود را با نگاه هایی متنوع به اشتراک گذاشته اند..
ژاله اخلاقی

در این نمایشگاه آثاری از آناهیتا امیدی، آرمیتا امیدی، آبتین جعفرپیشه، بهار رفیعی، متین رفیعی فر، صبا سمسارها، ستایش سمسارها و سحر سمسارها به نمایش گذاشته می شود و علاقه مندان جهت بازدید از آثار می توانند تا ۱۱ شهریورماه از ساعت ۹ الی ۲۰ به گالری هـنر ۲ فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان،خیابان جلفا مراجعه نمایند.

logo-samandehi