ده اثر برتر هنری عظیم الجثه در سال 2018


تاثیرگذاری، تسلط برمحیط و دربرگیری مخاطب ویژگی های منحصر بفرد یک قطعه هنری بزرگ است. به مناسبت پایان سال میلادی مروری خواهیم داشت بر ده پروژه برتر هنری که در ابعاد بزرگ و در نقاط مختلف دنیا توسط هنرمندان در سال 2018 اجرا شده اند.

به گزارش گالری آنلاین، ده اثر هنری بزرگ سال 2018 را میتوان چنین برشمرد.

1- اثر "آینه‌ای برای عاشقان زمین"کره‌ی غول‌پیکر بازتابنده‌ی کره زمین به نام "ORB" اثر Bjarke Ingels و Jakob Lange است که در رویداد Burning Man با موفقیت برپا شد.
این اثر تورم‌پذیر به عنوان بازنمایی مقیاسی از سطح زمین با قطر قابل توجه بیش از ۲۵ متر (۸۳ فوت) ارائه شده بود. این شیء که به عنوان «آینه‌ای برای عاشقان زمین» در نظر گرفته شده، هم محیط بیابانی در حال تحول پایین‌دست خود را انعکاس می‌دهد و هم به عنوان وسیله‌ی مسیریابی عظیمی کار می‌کند.


2- چیدمان "آسمان باز" که در طول هفته طراحی میلان توسط phillip k. smith III ارئه شد.
این معمار و هنرمند بازدید کنندگان برای تجربه جدیدی از شهر دعوت کرد. او اتمسفری را ایجاد کرد که در آن حیاط تاریخی را با یک حلقه فیزیکی منعکس کننده به آسمان متصل می کرد. در این اثر مخاطب از زوایایی مختلف فضای معماری متفاوتی را میبیند که در لایه های مختلف آسمان در میانه ی فضای معماری باز میشود و مخاطب میتواند با حرکت در مقابل اثر به زوایای دید جدیدی دست یابد.


3- نقاشی دیواری camille walala در شهر صنعتی بروکلین اثری است که در آن هنرمند بزرگترین نقاشی خود را تا به امروز معرفی کرد و ترکیب هفت داستان در نمای ساختمان ساختمانی تاریخی در شهر صنعتی بروکلین به نمایش درآورد.


4- اثر london mastaba شامل 7000 بشکه انباشته شده روی دریاچه مارپیچ، توسط Christo ارائه شد. این هنرمند در تابستان، 7000 بشکه رنگارنگ افقی را در یک پلت فرم شناور در نزدیکی دریاچه مارپیچ لندن نصب کرد. اثر به شکل یک mastaba (یک نوع از آرامگاه مصری باستانی است که در شکل یک ساختار مستطیلی قرار دارد) متاثر از فرهنگ مصری ارائه شده بوده است.به اعتقاد هنرمند این اثر نسخه شناوری از فرم ایجاد کرده است.


5- اثر color of time ماتریس رنگین کمانی در توکیو بود که در ماه ژانویه توسط Emmanuelle moureaux، در موزه هنر و طراحی توکیو برپا شد. این اثر که شامل 120 هزار قطعه عدد 0 و 9 است، نمادی است از شبکه های متراکم و با حرکت دقیقه های آریش انها تغییر میکند. هنرمند در این اثر روابطی را میان مفاهیم ریاضی، زمان و عنصر حسی رنگ جستجو کرده است.


6- موزه جزر و مد مالدیو توسط jason decaires taylor برپا شد. این پروژه اولین پروژه مرجانی جزیره است و دارای یک فضای گالری نیمه شناور و نیمه غرق شده است که مجموعه ای از آثار مجسمه را به نمایش درآورده است.
موزه جزر و مد اثری هنری و نواورانه در ترکیب با محیط زیست محسوب میشود که به افزایش حرارت اقیانوس و نابودی تدریجی مرجان ها نیز اشاره دارد.
بدن برخی از مجسمه ها مشابه تنه درختان و برخی مشابه مرجان های دریایی خلق شده اند.


7- موزه هنرهای دیجیتال dreamlike توکیو در ماه جولای به طور رسمی برای عموم باز شده است. مجموعه ای بیش از 10،000 متر مربع و شامل بیش از 50 اثر هنری و دارای چندین فضای سه بعدی است که با موضوع «بی حد و مرز» چیده شده اند و مرز بین هنر و بازدیدکنندگان را از بین می برند.


8- پروژه ای برای درک چگونگی رشد گیاه که در طول بهار و تابستان سال ۲۰۱۸، Palazzo Strozzi در فلورانس ایتالیا این پروژه جدید را با هدف بهبود درک افراد از محیط زیست و رابطه بین انسان و جهان طبیعی را رونمایی کرد.
این پروژه با ارتفاع ۶۵ متر به بررسی تاثیر احساس انسان بر رشد گیاه می پردازد. این رویداد توسط هنرمند آلمانی کارسن هولر و کارشناس نورولوژیست گیاه شناسی Stefano Mancuso ، با چشم انداز تبدیل نمای Palazzo Strozzi به حوزه های جذاب علمی و هنری طراحی شده است.


9- پله برقی مارپیچ در ساختمان قرن نوزدهمی اثر هنرمند آرژانتینی "لیندرو ارلیچ". بنایی که او برای مداخله در فضای داخلی آن دعوت شد یک بار در سال ۲۰۱۶ توسط آی وی وی و بار دیگر توسط edoardo tresoldi و chiharu shiota در سال ۲۰۱۷ دستخوش تغیرات داخلی شده است.
این بنا برای چهارمین بار یک هنرمند معاصر را برای نوآوری و تحول در داخل ساختمان مربوط قرن نوزدهم دعوت کرده است.
چیدمان لیندرو ارلیچ "sous le ciel" نام دارد و همراه با موزیک ادیث پیاف، نورهای منحصر به فرد و رنگ آمیزی های متغیر، چشم آنداز متفاوتی را به آسمان که از طریق سقف شیشه ای ساختمان نمایان است، ایجاد میکند.
پله برقی مشهور فروشگاه که توسط André Putman در سال ۱۹۹۰ طراحی شده است، تبدیل شده است به وسیله ای که، مشتریان را به فضا می برد تا در آن رویا و واقعیت ادغام شوند. جایی که قدرت تخیل، تغییرات ظاهری را تغییر می دهد.
هنرمند آینه هایی را ایجاد کرده است که توهم نوری بی نهایتی را درون آنها ایجاد می کنند. به طور کلی، این چیدمان با توهم، فضا، تاریخ و معماری بازی می کند تا اتفاقی را روایت کند که امکان تفسیر و برداشت های متنوعی را دارد.


10- غوطه ور شدن villa savoye اثر لوکوربوزیه به مناسبت فستیوال هنرهای شناور بر آب سال ۲۰۱۸ که توسط موزۀ هنر vejle در دانمارک برگزار شد هنرمندی به نام asmund havsteen-mikkelsen یک کپی با مقیاس ۱:۱ از گوشه ای از villa savoye را ساخته و آن را غرق کرده است.
این اثر که عنوانش «مدرنیته غرق شده» است مجسمه ای است که نصف آن غرق شده و بروی آبدره theejle غوطه ور است و تعبیری از غرق شدن ارائه می دهد که دلایل آن مربوط به وقایع و ستیز ها ور نا آرامی های اخیر در جهان است.
لوکوربوزیه (charles-édouard jeanneret) پیشگام معماری مدرن پنج اصل را در villa savoye نشان داده و چارچوب خانه سازی و سبک زندگی را تعیین کرده است: پلان آزاد، نمای آزاد، باغ در پشت بام، نوار افقی پنجره ها و پیلوت.
هنرمند asmund havsteen-mikkelsen یک کپی از بخشی از این بنا را به ابعاد ۱۵* ۶ * ۹ متر ساخته که در طول فستیوال در ساحل دانمارک غوطه ور بود. هنرمند دانمارکی با به چالش کشیدن اصولی که villa savoye بر اساس آنها ساخته شده به ما یادآوری می کند که در عرصۀ اجتماعی سیاسی آشفته و متعارض کنونی «ستون جامعۀ مدرن» در خطر است و قبل از این که کاملا غرق شود باید آن را نجات داد.

logo-samandehi