فراخوان مسابقه عکس هنرواره روایت ایرانی


همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، «حوزه هنری استان اردبیل» با مشارکت «موسسه سرگذشت»، به منظور جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب و مقابله با تطهیر رژیم پهلوی با تبیین دست‌آوردهای درخشان انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و...، هنروارۀ ملی «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی» را برگزار می‌کند.

امیدواریم این هنرواره، به نوبۀ خود، زمینۀ مناسبی برای قیام‌های فردی و جمعی هنرمندان متعهد و توانمند کشورمان فراهم آورد و نقشی سازنده در تولید آثار هنری فاخر برای معرفی و تبیین موفقیت‌های چهل‌سالۀ انقلاب اسلامی در مقایسه با دوران گذشته و در قیاس با کشورهای منطقه و جهان داشته باشد و گامی مؤثر در مقابله با تحریفات تاریخی دشمنان در روایت مغرضانه از کارنامۀ انقلاب اسلامی با تطهیر دوران سیاه پهلوی و نادیده گرفتن موفقیت‌های موجود، محسوب گردد. چراکه به فرمودۀ مقام معظم رهبری: «هر انقلابی، هر تمدّنی و هر فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود، شاخص نفوذ و گسترش ندارد و ماندگار نخواهد بود.»

چکیده و خلاصه طرح:

این هنرواره در دو بخش رقابتی و کارگاهی (ورکشاپ تولید اثر) برگزار می‌شود که رشته‌ی عکاسی، جزو بخش رقابتی و ارسال اثر بوده و به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

محوریت هنرواره مقابله با تحریف تاریخ انقلاب و جلوگیری از تطهیر رژیم طاغوت با تبیین دست‌آوردها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و... در مقایسه با وضعیت اسفناک کشور در دوران رژیم پهلوی است.

هنرواره ملی «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی»، با هدف ایجاد جریانی گسترده و فراگیر جهت ارتقاء آگاهی عمومی مردم از موفقیت‌ها و دست‌آوردهای انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی، با استفاده از تولید آثار هنری، در سطح ملی با ساختار دبیرخانه‌ای متشکل از هنرمندان متعهد و مطرح کشوری مستقر در شهر تاریخی و انقلابی دارالارشاد اردبیل، به عنوان خاستگاه تشیع و از شهرهای پیشرو در انقلاب اسلامی ایران، برگزار می‌گردد.

دبیرخانه هنرواره امیدوار است با مشارکت و همیاری آحاد مختلف هنرمندان سراسر کشور، شاهد تولید آثاری ارزشمند و کیفی در محورهای این فراخوان باشد.

محورها و موضوعات هنرواره:

به منظور تبیین کارنامۀ درخشان انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی و مقابله با تحریف تاریخ انقلاب و جلوگیری از تطهیر رژیم طاغوت، آثار هنری در هریک از رشته‌ها و موضوعات هنرواره می‌تواند به صورت تطبیقی و مقایسه‌ای در دو بخش زیر تولید گردد:

  • وضعیت اسفناک کشور در دوران رژیم پهلوی از ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و....

موفقیت‌ها و دست‌آوردهای کشور چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و...

(از جمله موضوعات پیشنهادی: سیاست خارجی، اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، رفاه عمومی و بهداشت، تولید علم و تمدن سازی، استقلال، آزادی و جمهوریت، هنر و رسانه، احیای ارزش های اسلامی، معنویت و اخلاق، عدالت گستری، مبارزه با ظلم و استکبار، خودباوری و اتکا به توانمندی های داخلی، امنیت، فرهنگ ایثار و شهادت، خانواده و سبک زندگی ایرانی-اسلامی، امید به زندگی و نشاط اجتماعی، تأثیر در جهان اسلام، جبهۀ مقاومت و تقابل با جریان های تکفیری و داعشی، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، اتحاد و یکپارچگی ملی، گذر از بحران های خارجی و فتنه های داخلی، احیای شأن و منزلت زن مسلمان ایرانی و...)

شرایط و مقررات بخش عکاسی:

  • برای ثبت نام، تکمیل فرم شرکت، ارسال آثار و دریافت کد رهگیری به سایت WWW.Storyiran.com مراجعه نمایند.
  • شرکت تمامی عکاسان آماتور و حرفه‌ای از سراسر ایران در این جشنواره آزاد و مغتنم است.
  • محدودیتی در سال تولید عکس وجود ندارد.
  • محدودیتی در ابزار ثبت – یا ساخت عکس – و تکنیک ثبت یا ساخت و پرداخت وجود ندارد. و رویکرد عکس های ارسالی می تواند «مستند»، «فاین آرت» و یا «مستند هنری» در قالب «تک عکس» باشد.
  • موضوع و درونمایۀ آثار باید در برگیرندۀ حداقل یکی از موضوعات فراخوان باشد و در عین برقراری ارتباط با مردم کشورمان، توانایی ارتباط و انتقال پیام در سطح بین المللی را هم داشته باشد.
  • حق انتشار عمومی و تخصصی و استفاده از آثار ارسالی در قالب کتاب، مجموعه‌های فرهنگی و نمایشگاهی و رسانه‌ای برای دبیرخانه محفوظ است.
  • در صورتی که اثری کپی تشخیص داده شود و یا مالکیت معنوی افراد دیگر در آن رعایت نشده باشد در فراخوان شرکت داده نخواهد شد و تمامی عواقب آن به عهدۀ شرکت کننده خواهد بود.
  • تصمیم گیری درمورد مسائل پیش بینی نشده به عهدۀ برگزار کنندگان هنرواره است.
  • ثبت نام و ارسال اثر، به منزلۀ پذیرش کامل قوانین و مقررات هنرواره است.
  • حضور برگزیدگان در مراسم پایانی، الزامی است و عدم شرکت به منزله انصراف تلقی خواهد شد.
  • قطع و کیفیت آثار: 50 در 70 سانتی متر- مد رنگیRGB - فرمتJPG- کیفیت 300 دی پی آی- حداکثر20 مگابایت.
  • تعداد آثار ارسالی: حداکثر 10 تک اثر.

در صورت عدم موفقیت در بارگذاری آثار در سایت، هنرمندان می‌توانند آثار خود را به همراه مشخصات کامل و عکس پرسنلی به آدرس زیر ارسال نمایند: storyiran.artwork@gmail.com

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با دبیر هنری، با شماره تلفن همراه 09147417041 (رحمان مجرد- دبیر هنری فراخوان) در پیام‌رسانهای فضای مجازی، تماس حاصل نمایند.

داوران هنری رشته عکاسی:

بزودی اعلام خواهد شد.

دبیر اجرایی رشته عکاسی:

رضا عیسی پور 09148635618

گاهشمار فراخوان بخش عکاسی:

آخرین مهلت ارسال آثار: 22 بهمن‌‌ماه 1397

انتخاب، داوری و اعلام نتایج اولیه: اسفندماه 1397

برگزاری نمایشگاه و اختتامیه و تجلیل برگزیدگان: 20 لغایت 26 فروردین 1398 (همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی)

نمایشگاه آثار برگزیده و اختتامیه هنرواره در تهران (حوزه هنری) برگزار خواهد شد.

جوایز بخش عکاسی:

- نفرات اول: 30/000/000 ریال، دیپلم افتخار و تندیس هنرواره

- نفرات دوم: 20/000/000 ریال، دیپلم افتخار

- نفرات سوم: 10/000/000 ریال، دیپلم افتخار

3 اثر برتر بعدی بدون اولویت: لوح تقدیر و مبلغ 5/000/000 ریال

تماس با ما:

نشانی دبیرخانه: اردبیل، بالاتر از میدان علی آباد، روبروی نیروگاه، حوزه هنری استان اردبیل، واحد هنرهای تجسمی

تلفن: 2-33629191- 045 داخلی 116

دبیرخانه مجازی: WWW.Storyiran.com

ایمیل: Storyiran.artwork@gmail.com

دبیرهنری فراخوان: رحمان مجرد 09147417041 (جهت ارتباط در پیام‌رسان‌های فضای مجازی)

logo-samandehi