بمناسبت روز جهانی حقوق حیوانات (4 اکتبر)

نگاهی به عکاسی حیات وحش

(بخش دوم)


عکاسی حیات وحش، شاخه‌ای از عکاسی است که از حیوانات و جانوران زنده و در محیط طبیعی آن‌ها عکسبرداری می‌شود. عکاس این سبک، نیازمند دانش بالا و تجربهٔ فراوان در زمینهٔ عکاسی و آشنایی با حیوانات گوناگون، رفتار و عکس العمل های انها است. عکاسان باید توان اثبات طبیعی بودن تصاویر را داشته باشند. عکاسی از حیوانات اهلی جزو عکس‌های این ژانر محسوب نمی‌شود.

به گزارش گالری آنلاین، در عکاسی از حیات وحش، عکاس به دنبال به تصویر کشیدن حیوانات جالب به همراه حرکاتی مانند غذا خوردن یا جنگیدن آن‌ها است گرچه عکاسی از حیات وحش یا شکار برای دنیای عکاسی تکراری است.

عکاسی حیات وحش یعنی هیجان، لحظه‌های عجیب و نایاب. عکس گرفتن از سوژه‌هایی که ثبت آن‌ها به صبر، دقت، سرعت عمل و تلاش زیادی بستگی دارد. اما تمام کسانی که یکبار عکاسی طبیعت را تجربه کرده‌اند به راحتی نمی‌توانند از امتحان مجدد آن بگذرند.همچنین داشتن تجهیزات مناسب عکاسی حیات وحش شاید از دیگر سبک‌های عکاسی اهمیت بیشتری داشته باشد.

در این نوع عکاسی، دهانه ی باز لنز برای دستیابی به سرعت بالا و ثبت سوژۀ در حال حرکت و محو کردن پس زمینه استفاده می‌شود. همچنین عکاسان حیات‌وحش، از لنز تله استفاده می‌کنند بنابراین عکاسان حیات وحش بیشتر احتیاج به سه‌پایه دارند. آن‌ها همچنین برای این که بتوانند به حیات وحش نزدیک‌تر شوند احتیاج به وسایلی برای استتار دارند. گاهی برای اینکه قدرت مانور عکاس برای تعقیب حیوانات وحشی زیاد شود از تک پایه استفاده می‌شود. تک پایه‌ها به دلیل سبک بودن و قابلیت تحرک سریع بهتر از سه پایه‌ها عمل می‌کنند.

عکاسی حیات وحش نیاز به ساعت‌ها نشستن در کمین‌گاه و انتظار برای رویا رویی با جانورانی که نباید احساس خطر کنند. اما تمام این سختی‌ها نمی‌تواند از اهمیت عکاسی حیات وحش به خصوص ثبت تصویری حیواناتی که در حال انقراضند کم کرد.

در ادامه آثاری از چند عکاس حیات وحش را مشاهده مینمایید.


آثار هنرمند عکاس Morkel Erasmus


آثار هنرمند عکاس Sergey Ivanov


آثار هنرمند عکاس Will Burrard-Lucas

آثار هنرمند عکاس Marsel Van Oosten








آثار هنرمند عکاس Marina Cano

logo-samandehi