هادی مظفری استعفای دبیر پیشین جشنواره تجسمی فجر را پذیرفت

مدیرکل هنرهای تجسمی در پی پذیرش استعفای دبیر پیشین جشنواره تجسمی، تغییرات ساختاری در برگزاری و بدنه اجرایی و سیاستگذاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی را موجب دگرگونی‌های مهم محتوایی در جشنواره دانست.

به گزارش گالری آنلاین، هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی گفت: مجتبی آقایی در چند دوره گذشته در جایگاه دبیر جشنواره تجسمی فجر زحمات بسیاری کشیده است و با توجه به کارنامه کاری و مستندات ادوار گذشته جشنواره، تلاش‌های وی قابل ستایش است. آقایی چندی پیش متن استعفای خود را نوشت و با توجه به تغییراتی که قرار است در شکل برگزاری و ساختار جشنواره رخ دهد روز گذشته این استعفا پذیرفته و در رسانه‌ها اعلام شد.

مظفری گفت: دبیر جشنواره در این دوره با هماهنگی و نظر شورای سیاستگذاری جشنواره تجسمی فجر و نمایندگان رشته‌های هنری انتخاب خواهد شد. با توجه به تشکیل شورای سیاستگذاری و جلسات متعدد کاری که امیدواریم در این دوره شاهد تغییرات متفاوتی نسبت به گذشته باشیم، دبیر به انتخاب شورا تا چند روز دیگر اعلام می‌شود. همزمان با معرفی دبیر جشنواره، دبیران بخش‌های مختلف جشنواره نیز اعلام خواهد شد.

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در بهمن امسال برگزارخواهد شد.

Image result for ‫مجتبی آقایی‬‎

مجتبی آقایی که حکم دبیری یازدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر را داشت با تایید این خبر به خبرنگار مهر گفته است: حکم من در دوره مدیریت مجید ملانوروزی صادر شد و وقتی با تغییرات در مدیریت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مواجه شدم، ترجیح دادم تا هادی مظفری مدیرکل جدید، نیروهای جشنواره تجسمی فجر را خودش انتخاب کند.

وی بیان کرد: مدیرکل جدید که در صدر امور تجسمی کشور است، طبیعتاً حق دارد نیروهایش را با توجه به روش های کاری خودش انتخاب کند و به همین دلیل از همان زمانی که مدیرکل تجسمی وزارت ارشاد تغییر کرد، استعفا کردم.

آقایی همچنین گفت: نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب دبیران جشنواره‌ها، انتخابی است و به همین دلیل هادی مظفری نیز این روش را برای تعیین دبیر جدید مدنظر دارد و بر همین اساس، قرار است انتخاب دبیر توسط شورای سیاستگذاری جشنواره تجسمی فجر و نمایندگان انجمن های هنری صورت گیرد.

مجتبی آقایی پیش از این در تاریخ ۲۳ خرداد ۹۷ با حکم مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای سیاستگذاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر، به عنوان دبیر این جشنواره منصوب شد.

logo-samandehi