افزایش منابع پژوهشی و ساعات خدمات‌رسانی کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر


کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر، ساعات کاری خود را از آبان ماه 1397 افزایش می‌دهد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر، در پی بازنگری در ساختار اداری و فعالیت‌های بخش‌های مختلف این فرهنگستان، از کتابخانه تخصصی این مجموعه بازدید کرد و به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود درخصوص ارتقاء و بهبود کیفیت خدمات این کتابخانه برای استفاده بهینه کاربران پرداخت.

در این نشست که کیوان رحیمی، دبیر فرهنگستان هنر، علی تقوی، معاون پژوهشی، مسعود ناصری، مدیر کل امورهنری و رزا ضرابی، رئیس کتابخانة تخصصی هنر این فرهنگستان نیز حضور داشتند، در مرحلة نخست، نسبت به افزایش ساعات کاری کتابخانه از 14:30 به 16:30، تسهیل شرایط عضویت علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزة هنر و تکمیل نشریات تخصصی هنر تصمیم‌گیری شد.

همچنین فراهم آوردن مقدمات ایجاد پایگاه دیجیتال برای منابع مکتوب، دیداری و شنیداری (با توجه به حقوق مالکیت مادی و معنوی آثار) و افزودن و در دسترس قرار دادن نسخه دیجیتال تولیدات فرهنگستان هنر برای پژوهشگران در دستور کار قرار گرفت.

تشکیل شورای علمی برای بازنگری منابع کتابخانه‌ای، به منظور ارتقاء کیفیت و تامین نیازها و خواست کاربران، از جمله مباحث دیگری بود که در این نشست پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد.

كتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر یكی از بزرگ‌ترین‌كتابخانه‌های تخصصی هنر در ایران است كه در سال 1380 زیرنظر معاونت علمی‌ــ‌پژوهشی فرهنگستان هنر با هدف ارائه خدمات کتابخانه‌ای به جامعه هنرپژوهی و هنرمندان تأسیس شد. این كتابخانه، نخستین کتابخانة مجهز به نرم‌افزار کتابخانه‌ای سیمرغ و فناوری نوین RFID است.

منابع اطلاعاتی کتابخانه شامل كتاب، مجله، روزنامه، مقاله، پایان‌نامه، منابع دیداری و شنیداری و منابع دیجیتالی و الكترونیكی در حوزه هنر و علوم انسانی مرتبط با هنر است. این مجموعه 29406 عنوان کتاب فارسی، 40735 عنوان کتاب لاتین، 603 عنوان پایان‌نامه فارسی، 136 عنوان پایان‌نامه لاتین، 524 عنوان نشریه فارسی، 209 عنوان نشریه لاتین، 1023 عنوان لوح فشرده فارسی و ... را در بر‌می‌گیرد.

logo-samandehi