روایت کامران شریفی از بخش دانشگاهی همایش «10 روز با عکاسان»



بخش دانشگاهی ابتکار این دوره از همایش ده روز با عکاسان است که با معرفی استعداد های و خلاقایت های دانشجویی دریچه ای برای ورود دانشجویان به دنیای حرفه ای می گشاید. در زمینه اهداف این بخش گفتگویی با کامران شریفی داشته ایم که در ادامه خواننده آن هستید.

کامران شریفی، رئیس بخش دانشگاهی همایش «10 روز با عکاسان» در رابطه با رویکرد و اهداف این بخش گفت:
ما فعلا بصورت انجمن نبوده و در قالب بخش دانشگاهی در این دوره فعالیت می نماییم؛ در همین راستا ما از دانشجویان و دانش آموختگان عکاسی دعوت کردیم که در برنامه ما حضور داشته باشند و بیشتر هم به دنبال این موضوع هستیم که آن نگاه تجربه گرایانه و نگاه جوانانه و به نوعی فرار از بعضی محدودیت های حرفه ای که در آثار این دانشجویان وجود دارد را نشان دهیم. میخواهیم، بگوییم که در دانشگاه یک اتفاقاتی در حال وقوع است، استعدادیاب ها و افراد حرفه ای تر می توانند از بین این هنرمندان افرادی را شناسایی کنند.

وی با اشاره به اینکه این بخش به عنوان یک بخش نو در این دوره ارائه شده است، بیان کرد:
حدود90 اثر توسط 23 هنرمند که تعدادی دانشجوی لیسانس و فوق لیسانس عکاسی هستند و تعدادی هم درس خود را به اتمام سانده اند در این بخش ارائه شده است.

شریفی افزود: از آنجایی که نسبت به دوره های اخیر تنها حمایت مالی از طرف دولت وجود دارد و بخش اجرایی همایش به دست خود انجمن عکاسان است، باید اجازه دهیم این روند نیز تجربه شود. ما حمایت، نظارت و دخالت دولتی را قبلا دیده ایم و خیلی اتفاق خوبی رخ نداده است و یک بار هم باید همه چیز را دست خود انجمن ها که متخصص همین حوزه هستند و جنس کار خود را بلدند، بدهیم. باید یک مدت هم به این جنس و نوع تفکر بها دهیم که اینها هم تجربه بکنند و متوجه شوند که آیا می شود کار کرد و یا یک نهاد دولتی باید وارد عمل شود.

رئیس بخش دانشگاهی اظهار داشت: همین که در این دوره یک موضوع خاص به نام چهره ایران در نظر گرفته شد، حسن این دوره است ولی ایرادی که می توان برای این دوره در نظر گرفت که به مشکلات مالی انجمن بر می گردد، دیر شروع کردن ستاد جشنواره است. ستاد باید شش ماه زودتر کار را شروع می کرد، وقتی تا دوماه پیش تازه تکلیف بودجه مشخص می شود، کاری از دست کسی بر نمی آید.

logo-samandehi