درخشش عکاسان ایرانی در جشنواره عکاسی بروکلین


عکاسان ایرانی موفق به کسب دو جایزه از جوایز عکاسی بروکلین در کشور آمریکا شدند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، در جوایز عکاسی بروکلین که در شهر نیویورک برگزار شد، «تاریکی» از سعید عرب‌زاده برنده مدال برنز سالن (بخش مونوکروم) و عکس «شخم زدن» از امین دهقان برنده روبان سالن (بخش فتوژورنالیسم) شد.

در این رویداد هنری که در شش بخش زیر نظر فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن عکاسی آمریکا (PSA) برگزار شد، آثاری از عکاسان عضو کلوپ فوکوس (نمایندگی فیاپ در ایران) در بخش های مختلف شامل سعید عرب زاده، امین دهقان، رضا عاملی‌پور، احمد خطیری، امین زمزم، علی سامعی، بهرام یزدان پناه، طالب حیدری، هوتن باباپور و امیرحسین هنرور پذیرفته شدند.

در جوایز عکاسی بروکلین، مدال طلای بخش مونوکروم به «چشم» از کشور هند و مدال طلای بخش عکس‌های رنگی به «فیل اتوشا» از اتریش رسید. همچنین در بخش عکاسی طبیعت، سفر، فتوژورنالیسم و خیابانی نیز آثاری از کشورهای آرژانتین، چین و برزیل موفق به کسب مدال طلا شدند.

فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) که به عنوان تنها موسسه بین‌المللی در زمینه عکاسی از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است در سال ۱۹۴۶ پایه‌گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه‌ای برای برقراری ارتباط بین موسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است.

این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با موسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از ۹۰ موسسه ملی در ۵ قاره می رسد. فیاپ در هر کشور تنها یک دفتر دارد که در حال حاضر نماینده رسمی فیاپ در ایران «کلوپ عکس فوکوس» است.

logo-samandehi