عاشقانه‌های مهدی کرم‌پور در بونامز نیویورک

دو اثر از مجموعه عکس‌های مهدی کرم‌پور با عنوان «نه شبانه و یک روز» در حراج شناخته شده «بونامز» نیویورک به حراج گذاشته شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل ایرنا، این دو اثر با عنوان «شام آخر» و «آخرین دستاویز»، با قیمت 205 میلیون تومان در حراج بونامز/ Bonhams نیویورک به فروش رسید.
این کارگردان سینما و تلویزیون که کار خود را با عکاسی و مستندسازی شروع کرده، پس از سال‌ها تجربه فیلم‌سازی، این مجموعه عاشقانه را کارگردانی کرده است.
«نه شبانه و یک روز» روایتی از 10 شعر عاشقانه پارسی از 10 شاعر کهن و معاصر ایران است که با اولین حضور خود در بخش جهانی بونامز نیویورک به نمایش درآمد و چکش حراج خورد.
کرم‌پور را می‌توان اولین هنرمند ایرانی مقیم ایران دانست که عکس‌هایش به حراج بونامز نیویورک راه پیدا کرده و در کنار سایر هنرمندان جهانی قرار گرفته است. پیش از او، آثاری از عباس کیارستمی در بونامز لندن به فروش رفته بود.
بونامز یکی از معروف‌ترین حراج‌های شناخته شده بین‌المللی آثار هنری در کنار کریستیز و ساتبیز است که هنرمندان سرشناسی مثل اندی وارهول، گاسپار فلیکس‌تورناکون، جان هاگه‌میر، هنری کارتیه‌برسون و .... با آثارشان در دوره‌های مختلف آن شرکت داشته‌اند.
به زودی آثار او از همین مجموعه، در نمایشگاه بین‌المللی «عکس لندن» که یکی از معتبرترین رویدادهای هنری اروپاست به نمایش گذاشته خواهد شد.
خانه حراج بونامز یک مرکز حراج بین المللی و خصوصی است که در سال 1793 در لندن بنیان گذاشته شده و یکی از نهادهای نام آشنا در خرید و فروش آثار هنرهای تجسمی، آثار عتیقه، جواهرات و موتور سیکلت شناخته می شود.
بر اساس اطلاعات پایگاه اطلاع رسانی بونامز، این نهاد سالانه 400 حراج تخصصی در 60دسته بندی مختلف در لندن، نیویورک، لس انجلس و هونگ کونگ برگزار می کند.

logo-samandehi