نمایشی از کشور ایران در اکراین

"آثاری از هنرمندان ایرانی در چهار رشته نقاشی‌خط، ویدئو آرت، هنرهای چند رشته‌ای و عکاسی با عنوان «بازدید از ایران» در پایتخت فرهنگی اکراین به نمایش گذاشته شده که تا کنون مورد استقبال پر شور مردم و هنرمندان این کشور قرار گرفته است." این را رضا عیسی پور هنرمند عکاس شرکت کننده در این رویداد مطرح کرد. در ادامه خواننده این گفتگو باشید.

رضا عیسی پور در گفت‌و گو با گالری آنلاین ، در خصوص نمایشگاه هنری اکراین اظهار کرد: گالری گری‌بومن شهر لویو، سالانه حداقل 12 نمایشگاه با تمرکز بر فرهنگ و تنوع ملل و با تکیه بر آثاری از هنرمندان کشورهای مختلف برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این نخستین حضور هنرمندان ایرانی در گالری گری‌بومن است، افزود: آثاری از هنرمندان ایرانی در چهار رشته نقاشی‌خط، ویدئو آرت، هنرهای چند رشته‌ای و عکاسی با عنوان «بازدید از ایران» در پایتخت فرهنگی اکراین به نمایش گذاشته شده که تا کنون مورد استقبال پر شور مردم و هنرمندان این کشور قرار گرفته است.

عیسی‌پور به عنوان سفیر عکاسی معاصر ایران در این رویداد، ادامه داد: با بررسی آثار و رزومه و میزان شناخت نماینده و مدیر گالری، تعدادی از هنرمندانی که در خارج از مرزهای کشور نیز فعالیت‌ هنری آنها شناخته شده است، منتخب و آثاری از آنها با مضمون معرفی ایران در حوزه‌های مختلفی نظیر فرهنگ و هنر، جاذبه‌های گردشگری و زندگی اجتماعی این دیار گردآوری و به نمایش گذاشته شد.

وی که مجموعه‌ای از آثار خود را در معرض دید علاقه‌مندان و مراجعان این نمایشگاه قرار داده است، تصریح کرد: نمایشگاه عرضه و فروش «بازدید از ایران» با آثاری از محمد بررنگی، محمد مهدی راضی، سید رسول معرک‌نژاد و مهدی مصطفی‌نژاد تا 14 خرداد سال جاری در گالری بنیاد گری‌بومن دایر خواهد بود.

به گزارش گالری آنلاین، رضا عیسی‌پور با بیش از 130 حضور در فستیوال‌های ملی و بین‌المللی، حدود 60 جایزه ملی و بین‌المللی را از آن خود کرده است که از آن جمله می‌توان کسب رتبه اول بهترین عکس جشنواره بین‌المللی عکاسی فوتولمور آمریکا، رتبه اول بهترین مجموعه عکس جشنواره و دریافت بورسیه کارشناسی ارشد رشته هنر دانشگاه ویستولا ورشو لهستان، منتخب فستیوال جهانی عکس montanha پرتغال، دیپلم افتخار از کلوپ عکس ام جی فتو لهستان، منتخب نمایش پروژه عکاسی دریاچه من گم شده است در نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر، منتخب ارائه پروژه فتواینیستالیشن در فستیوال جهانی اکو آرت نروژ و... را نام برد.

وی در بیش از 20 نمایشگاه گروهی عکس در داخل و خارج از کشور نیز حضور داشته است.


logo-samandehi