شهرهای خاص هنری با تکریم نامداران و چهره‌های ماندگار در «هفت بحر هنر» معرفی می شوند

صندوق اعتباری هنر در رویکرد جدید خود بنا بر توجه ویژه به نامداران و چهره‌های ماندگار عرصه فرهنگ و هنر دارد و برای تجلیل از نامداران و بزرگان، برنامه‌هایی در قالب تورهای هنری فرهنگی در نظر گرفته‌ که مقصد آن، شهرهایی با ویژگی‌های خاص در حوزه فرهنگ و هنر است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، سیدمجید پوراحمدی مشاور وزیر و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در این باره گفت: سفر «هفت بحر هنر» با هدف پاسداشت و تکریم مقام شامخ هنرمندان نامدار و برجسته عرصه فرهنگ و هنر ایران برگزار می‌شود که عمر خودشان را سال‌ها در مسیر اعتلای هنر صرف کردند و حاصل فعالیت‌هایشان تربیت شاگردان و خلق آثار بدیع و ماندگار برای فرهنگ ایرانی اسلامی‌ ما بوده است.

پوراحمدی یادآورشد: از جمله ملاک‌های انتخاب ما شهرهایی هستند که از نظر فرهنگی، هنری، مذهبی و تاریخی در ایران شهرت داشته و شخصیت‌های فرهنگی و هنری برجسته‌ را در دل خود پرورش داده باشند. یکی از این شهرها، خوانسار است که مردمی بسیار بافرهنگ و فرهیخته‌ دارد و در عرصه فرهنگ، هنر و مذهب صاحبنام است. بسیاری از بزرگان جهان تشیع در این خطه به دنیا آمده و در تاریخ ماندگارند.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر افزود: در حال حاضر نیز شخصیت‌های برجسته‌ چون استاد یدالله کابلی در این خطه رشد کرده‌اند که یکی از فرهیختگان و چهره‌های ماندگار حوزه هنر ایرانی اسلامی و احیاگر خط شکسته معاصر هستند. همچنین خوانسار شهری زیبا با برخورداری از طبیعتی دل‌انگیز و به عنوان یکی از باغ‌شهرهای زیبای ایران به شهر چشمه‌ها و درختان سربه‌فلک‌کشیده معروف است.

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به دیگر اهداف این برنامه گفت: تلاش داریم شهرهایی که هر کدام با یک هنر ویژه شناخته می‌شوند انتخاب کنیم. خوانسار از پایگاه‌های اصلی کتابت و هنر خوشنویسی و به صورت تاریخی در حوزه نشر و کتابت نام‌آشنا و از قطب‌های اصلی هنر خوشنویسی ایران است. بر همین اساس بسیاری از خانواده‌های سرشناس این شهر با نام‌های مرتبط با کتابت و خوشنویسی هستند که در این زمینه می‌توان به اشرف‌الکتاب، ناشرالاحکام، خامه‌ای، کاتبی، افسرالشعرا و کتابچی اشاره داشت. همین نشان می‌دهد این شهر به لحاظ تاریخی، بستر و خاستگاه کتابت، خط و خوشنویسی است.

پوراحمدی به حضور شخصیت‌های برجسته‌‌ از هنر خوشنویسی و دیگر هنرها در سفر «هفت بحر هنر» اشاره‌ کرد و افزود: حضور این جمع از هنرمندان که بیشتر از چهره‌های هنر خوشنویسی معاصرند، همایش فرهنگی و تاریخی بی‌نظیری را در شهر خوانسار برپا می‌دارد و فرصت مغتنمی برای همه عاشقان خط و خوشنویسی این خطه از ایران است.

مشاور وزیر و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر گفت: این صندوق فرصتی فراهم کرده تا علاقه‌مندان هنر و هنرمندان جوان از نزدیک با سرآمدان و نامداران هنر دیدار داشته باشند و این دیدار زمینه‌ای برای انتقال تجربه و دانش و ایجاد انگیزه فراهم کند.

سفر «هفت بحر هنر» به همت و برنامه‌ریزی صندوق اعتباری هنر ۲۰ تا ۲۲ خرداد با برگزاری مراسم تجلیل از استاد یدالله کابلی در شهر خوانسار استان اصفهان برگزار می‌شود.

logo-samandehi