نهمین دوره «۱۰ روز با عکاسان» پس از ۲ سال وقفه برگزار می شود

رئیس هیأت مدیره انجمن عکاسان ایران از برگزاری نهمین دوره «۱۰ روز با عکاسان» پس از ۲ سال وقفه کرونایی خبر داد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن عکاسان ایران، افشین شاهرودی، رئیس هیأت مدیره انجمن عکاسان ایران درباره وقفه ۲ ساله در برگزاری رویداد «۱۰ روز با عکاسان» که به همت انجمن برگزار می‌شود، گفت: در شرایط گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا نه تنها فعالیت‌های انجمن عکاسان ایران، بلکه بسیاری از فعالیت‌ها در تمامی شئونات جامعه تحت‌الشعاع قرار گرفت.

وی افزود: وقتی نتوانیم رویدادی را با حضور جامعه هدف شکل دهیم، طبیعتاً برگزاری آن مطلوب نیست. از این رو «۱۰ روز با عکاسان» در شرایط کرونایی برگزار نشد. اما خوشبختانه با عبور از شرایط دشوار اولیه کرونا، اکنون در موقعیتی هستیم که می توانیم این رویداد مهم را دوباره برگزار کنیم.

شاهرودی ادامه داد: ضمن اینکه با حضور چهره‌های جوان در ترکیب هیأت‌مدیره‌ انجمن عکاسان ایران، انجمن از انرژی و توان تازه‌ای برخوردار گردیده و توان مضاعفی در انجمن ایجاد شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات مالی هم در برگزار نشدن رویداد «۱۰ روز با عکاسان» تأثیرگذار بوده است یا خیر، گفت: در ادوار قبل هم بودجه مناسب این رویداد با تلاش بسیار و همراهی حامیان مالی فراهم می شد. چالش مالی همیشه در رویدادهای فرهنگی و هنری وجود داشته است.

شاهرودی درباره زمان و محل برگزاری این رویداد گفت: نهمین دوره «۱۰ روز با عکاسان» از ۲۹ مهرماه در همه گالری‌های خانه هنرمندان ایران آغاز می‌شود.

رئیس هیأت مدیره انجمن عکاسان ایران درباره رویکردهای این دوره از رویداد «۱۰ روز با عکاسان» گفت: «۱۰ روز با عکاسان» اکنون به یک رویداد جدی در عکاسی ما تبدیل شده است. دوره قبل یک کار پروژه‌محور بود که نشان داد این شیوه برگزاری مفیدتر است، طرفداران بیشتری دارد و انجمن عکاسان را به اهدافش نزدیک‌تر می‌کند. بنابراین این دوره هم پروژه‌محور است و در آن به جوان‌ها اهمیت داده خواهد شد.

logo-samandehi