اپلیکیشنی برای شناسایی آثارهنری دزدیده شده

دفتر تحقیقات Nation Stolen Art File را که معمولاً توسط مجریان قانون استفاده می شود، در تلفن همراه در دسترس عموم قرار داده است.

به گزارش گالری آنلاین، شهروندان و موسسات هنری هم اکنون می توانند آثار دزدیده شده را به راحتی از تلفن های خود ردیابی کنند. دهم آوریل، دفتر تحقیقات فدرال (FBI) نسخه ای از اپلیکیشن مبتنی بر پایگاه داده آثار هنری دزدیده شده و اشیاء مهم فرهنگی را منتشر کرد.

برنامه NSAF در ابتدا برای کارکنان مجری قانون و صنعت هنر طراحی شده بود، اما اکنون هر کسی در جهان می‌تواند از آن برای تأیید وضعیت حقوقی اموال فرهنگی استفاده کند.

کالین چیلدرز از برنامه جنایات هنری اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای گفت: «یکی از بزرگترین تحولات NSAF در دسترس قرار دادن آن برای عموم بود». "اکنون، با ارتقای تلفن های همراه جدید می خواهیم به تلاش خود ادامه دهیم تا آن را به یک پلتفرم کاربر پسندتر تبدیل کنیم."

این برنامه دارای عملکردهای جستجو و فیلتر است که هنرها را بر اساس توضیحات، مکان و ژانر دسته‌بندی می‌کند، و همچنین قابلیت‌های اشتراک‌گذاری برای کمک به انتشار کلمه و ارسال نکات مستقیم به FBI را دارد. این برنامه برای دانلود و استفاده رایگان است.

logo-samandehi