عکاس بنگلادشی برنده جایزه الکسیا گرنت شد

عکاس بنگلادشی Zobayer Hossain Joati جایزه معتبر «الکسیا گرنت Alexia Grant» را برای پروژه «ما برای مبارزه زندگی می کنیم» را از آن خود کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، Zobayer Hossain Joati دانشجوی Counter Fotoدر داکا پیشتر در رشته مهندسی از دانشگاه مهندسی و فناوری چیتاگونگدانش‌آموخته شده است.

زوبایر اولین عکاس بنگلادشی است که برنده این کمک هزینه شده است.

برای دریافت این جایزه، امسال شرکت‌کننده‌هایی از ۵۴ کشور جهان درخواست داده بودند که در نهایت گیل فلچر از گاردین، نیکول وربک از NPR و دیوید گونزالس از نیویورک تایمز برندگان را انتخاب کردند.

ویتنی سی جانسو معاون تجارب بصری در نشنال جئوگرافیک هم روند داوری را بر عهده داشت.

بنیاد الکسیا در پی بهبود قدرت عکاسی خبری برای نشان دادن مسایلی چون بی‌عدالتی اجتماعی، احترام به تاریخ، به وسیله گرنت‌ها، بورسیه‌های تحصیلی و پروژه های ویژه، از عکاسان به عنوان عوامل تغییر حمایت می‌کند.

این بنیاد اعطای جایزه معتبر کمک مالی دانشجویی را از سال ۱۹۹۱ آغاز کرد.

به زوبایر به عنوان برنده گرنت، یک جایزه و همچنین دوربین تحت حمایت سونی اعطا می‌شود. او همچنین کمک هزینه تحصیلی و شهریه برای ثبت نام در سه دوره در طول یک ترم در مدرسه ارتباطات عمومی S I Newhouse در دانشگاه سیراکیوز نیویورک، همراه با یک موقعیت حقوقی به عنوان دستیار پژوهشی در کرسی الکسیا را دریافت خواهد کرد.

دانشگاه روزنامه‌نگاری و ارتباطات دانشگاه سیراکیوز رتبه نخست را در آمریکا دارد و دانشکده هنرهای تجسمی و نمایشی این دانشگاه نخستین دانشکده هنرهای تجسمی در این کشور بود که تاسیس شد.

logo-samandehi