وضعیت جشنواره تجسمی فجر در پی لغو برنامه‌های هنری کشور

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی اعلام کرد که به دنبال اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعطیلی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور، اختتامیه دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر به تعویق می‌افتد اما نمایشگاه تا روز دوشنبه (پنجم اسفند ماه) ادامه دارد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، هادی مظفری اظهار کرد که «مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر که قرار بود در تاریخ نهم اسفند ماه برگزار شود، به دنبال اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعطیلی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور، به زمان دیگری موکول می‌شود.»

این مقام مسوول تاکید کرد که مراسم اختتامیه جشنواره تجسمی فجر حتما برگزار خواهد شد، اما زمان قطعی آن هنوز مشخص نیست. هم‌اکنون داوران در حال بررسی آثار هستند و در موضوع خرید آثار توسط دفتر هنرهای تجسمی نیز هیچ خللی ایجاد نخواهد شد.

او تاکید کرد که نمایشگاه این جشنواره طبق آنچه از پیش اعلام شده بود، به دلیل اینکه محل تجمع نیست تا روز دوشنبه (پنجم اسفند ماه) ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز (سوم اسفندماه) با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری و به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از همکاری صنوف مرتبط به اطلاع عموم می‌رساند:تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سالن‌های سراسر کشور تا پایان هفته جاری (۹ /۱۲ /۹۸) تعطیل می‌شود. بدیهی است تداوم این وضعیت منوط به بررسی مجدد شرایط و اخذ نظر مراجع ذی‌صلاح خواهد بود.»

logo-samandehi