گالری‌های آلمان بازگشایی میشوند

همچنان که برخی از گالری‌های کوچک اتریش کارشان را از هفته گذشته آغاز کردند، بسیاری از گالری‌های هنری آلمان نیز از بازگشایی در بیستم آوریل خبر دادند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نت نیوز نوشت، «آنگلا مرکل» چندی پیش در جریان کنفرانس خبری اعلام کرد کسب و کارهای غیرضروری با فضای کمتر از ۸۰۰ متر مربع می‌توانند با رعایت اقدامات پیشگیرانه از بیستم آوریل فعالیت خود را آغاز کنند.

میزان کاهش محدودیت قرنطینه در سراسر آلمان متفاوت خواهد بود. در ایالت «نوردراین وستفالن» که شامل شهرهای «کلن» و «دوسلدورف» می‌شود، گالری‌های با وسعت بیش از ۸۰۰ متر مربع نیز اجازه فعالیت خواهند داشت.

اما در «بایرن» که یکی از ایالت‌های آلمان با بیشترین شمار ابتلا به ویروس «کرونا» محسوب می‌شود، کسب و کارهای غیر ضروری فقط از بیست و هفتم آوریل به بعد امکان شروع فعالیت خواهند داشت.

یک گالری‌دار آلمانی ضمن اشاره به اینکه از بازدید کنندگان گالری درخواست خواهد شد تا زمان بازدید خود را به ۱۵ دقیقه کاهش بدهند و از ماسک استفاده کنند، در گفت و گو با «آرت‌نت نیوز» بیان کرد :« از اینکه قرار است آغاز به کار کنیم بسیار هیجان‌زده هستم. گالری‌ها نمی‌توانند فقط با فعالیت آنلاین به بقای خود ادامه دهند.»

با این حال روند بازگشایی محتاطانه گالری‌ها به این معنا نیست که بازار هنر آلمان به فعالیت سابق خود باز خواهد گشت. «آخر هفته گالری برلین» و «هنر کلن» که از نخستین رویدادهای بازار هنر آلمان محسوب می‌شوند، همچنان به تعویق افتاده‌اند. به دلیل محدودیت‌های مسافرتی بسیاری از نمایشگاه‌هایی که شامل هنرمندان بین‌المللی می‌شوند نیز به حالت تعلیق درآمده‌اند.

logo-samandehi