گفتگو با محمد نوروزی دبیر جشنواره دوربین نت

گزارش تصویری افتتاحیه بخش نمایشگاه جشنواره دوربین.نت


محمد نوروزی دبیر جشنواره در رابطه با اهداف برگزاری جشنواره دوربین.نت توضیح داد: از اهداف اولیه دوربین.نت برای برگزاری جشنواره های سالانه، فضایی برای افزایش آگاهی و کسب دانش و نیز دیده شدن آثار تولیدی مرتبط با عناوین فراخوان بوده و است. ضمنا با عناوین زیر سعی و تلاش در هرچه بهتر برگزار شدن یک جشنواره به معنا و مفهوم واقعی آن را داریم.
مانند:
– برگزاری جشن عکاسان ایرانی
– نمایش و انتخاب عکس‌های بر‌تر سال ایران
– برگزاری کارگاه‌های تخصصی عکاسی
– انتخاب فیلم و مالتی‌مدیاهای بر‌تر با موضوع عکس
و نیز بخش مسابقه عکس خبری سال۱۳۹۵

نوروزی در ادامه در خصوص بخش های جشنواره و نحوه شرکت در جشنواره افزود: جشنواره عکس خبری دوربین.نت شامل:
بخشهای سیاسی-اقتصادی-فرهنگ وهنر-ورزش-اجتماعی-آئین و مذهب-مستند اجتماعی-ونیز بخشهای جنبی حادثه تلخ پلاسکو و انتخابات ۱۳۹۶
که برای شرکت عکاسان با موضوعات یادشده از سراسرکشور با ارسال آثار به سایت دوربین.نت این امکان فراهم بود.
وی همچنین تاکید کرد: برای شرکت در هر جشنواره ای، مطالعه دقیق بندهای مختلف فراخوان و توجه کامل به آن بسیار بسیار مهم است.
دبیر جشنواره درمورد داوری آثار گفت: در بحث داوری به این نتیجه رسیدیم که ترکیب هیات داوران این دوره از جشنواره از افراد حرفه ای و کار بلد مطبوعاتی ایران باشد تا با اشراف کامل بتوانند از مجموع آثار دریافتی به انتخاب لازم و صحیحی دست پیدا کنند. و در هر بخش برگزیدگان را تعیین و معرفی نمایند.
محمد نوروزی در رابطه با چکونگی بسترسازی فرهنگی با عکس و اطلاعات تصویری توضیح داد: قطعا و مطمئنا اگر هدف، فکر و نیت برگزار کنندگان هر جشنواره ای، صرفا برگزاری در تقویم سالانه نباشد و به اهداف اصلی و افزایش آگاهی و بستر سازی توجه کافی شود میتوان گفت که آن جشنواره صاحب پیشرفت و تلاش برای بسترسازی های مناسب در آن حوزه دارد.
دبیر جشنواره در مورد نحوه و زمان برگزاری آن بیان کرد: جشنواره عکس خبری دوربین.نت هرسال و طبق اهداف وبرنامه های مشخص و تعیین شده ای به لطف و شکر الهی تا به حال برگزار شده و امیدواریم بتوانیم گامی کوچک و چراغی روشن در فضای عکاسی ایران داشته باشیم.
وی در پایان اعلام کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است از جایگاه وشخصیت حرفه ای استاد دوست داشتنی عکاسی خبری و مستند اجتماعی ایران آقای ساسان مویدی عزیز،در مراسم روز پایانی و اختتامیه جشنواره مراسم نکوداشتی انجام شود.

عکس: ساناز دریایی

logo-samandehi