نگاهی به زندگی و آثار دیمیتری کسل، عکاس خبری مجله لایف

معرفی هنرمند


دیمیتری کسل (Dimitri Kessel ) عکاس خبری اوکراینی‌تبار آمریکایی متولد سال 1902 میلادی بود. او بدلیل پوشش شجاعانه خود از جنگ در خط مقدم ، شناخته شده بود و بسیاری از عکس‌های خود را برای مجله لایف میگرفت.

کسل در سال 1923 به ایالات متحده مهاجرت و در مشاغل نیمه وقت و برای روزنامه های روسی زبان کار کرد، سپس در سال 1934 در مدرسه عکاسی بن مگید رابینوویچ (Ben Magid Rabinovitch ) حضور یافت.

وی در بهره برداری از تجربه و ارتباطات صنعتی خود، در عکاسی برای کارفرمایان تخصص داشت که موفقیت او را به عنوان یک عکاس خبری رقم زد، کسل در سال 1944 کارمند و خبرنگار جنگی برای مجله لایف شد و تا سال 1972 با مجله باقی ماند.

وی همچنان در سالهای پس از جنگ، برای مجله لایف، در دفتر خود در پاریس فعالیت می کرد و برای پوشش داستانهای مربوط به مبارزات ایدئولوژیک و اختلافات ارضی در مجارستان، چین، فلسطین، هند، اسپانیا، سیلان و ژاپن درحال سفر بود؛ این هنرمند، از اواسط دهه 1950، معماری مذهبی اروپا را از جمله خیابان مارک در ونیز و آثار شگفت انگیز واتیکان به تصویر کشید.

سالها پیش، میلیونها عکس از آرشیو مجله لایف در اختیار شرکت گوگل قرار گرفت که بیش از صد قطعه از این عکس‌ها مربوط به ایران بود، این عکس‌ها که مربوط به دهه‌های 20 و 30 خورشیدی بود، عمدتا توسط دیمیتری کسل گرفته شده‌اند و بیشتر عکس‌ها برای اولین بار در معرض دید قرار می‌گرفت.

دیمیتری کسل هنرمند اوکراینی‌تبار در نیویورک در تاریخ 26 مارس 1995 فوت کرد.

تهیه و تنظیم : بهاره زالی

logo-samandehi