دنیای بدون قانون برای هنرمندان خیابانی، صرف نظر از مقیاس، ایمنی یا دسترسی، چگونه خواهد بود؟

از نظر JOSEPH FORD جهان جایی است که هر سطحی یک بوم است و هنر خیابانی هیچ مرزی ندارد.

به گزارش گالری آنلاین، Joseph Ford به دنبال پروژه قبلی‌اش (مجموعه‌ای عکس با مدل‌هایی که به‌طور پیچیده‌ای با محیط اطرافشان استتار شده‌اند)، اکنون با «هنر خیابانی غیرممکن» بازگشته است.

این پروژه جدید دنیایی را متصور است که در آن هنر خیابانی هیچ محدودیتی ندارد. این عکاس ساکن لندن در آخرین مجموعه‌اش، با هفت هنرمند خیابانی از سراسر جهان (Ador, Denis Meyers, JanlsDeMan, Levalet, Morley, Peeta, and Victoria Villasana) همکاری کرده و با این تصور که جهان جایی است که هر سطحی یک بوم است، مرزهای هنر خیابانی سنتی را جا به جا کرده است.

این پروژه با گرفتن فضاهای عمومی غیرقابل دسترس مانند Panthéon در پاریس، Arènes de Picasso در نوازی-لو-گران فرانسه و Seven Sisters Cliffs در ساسکس آغاز شد. او عکاسی‌های خود را در ابعاد بزرگ چاپ کرد و در اختیار هنرمندان قرار داد تا خلاقیت های منحصر به فرد خود را در بالای پس زمینه اولیه نقاشی یا طراحی کنند. به گفته Ford، نتیجه یک نگاه اجمالی به دنیای موازی ِ خلاقانه دارد که در آن هنرمندان خیابانی، آزادی هنری کامل دارند. به گفته‌ی او: نقطه شروع من آنجا بود که تصور کنم اگر هنرمندان خیابانی بتوانند روی هر سطحی کار کنند، با هیچ مقیاس، دسترسی، ایمنی یا قانونی محدود نمی شوند.

همچنین Joseph Ford اعتراف کرد که پروژه با چالش‌های متعددی رو به رو بود، از جمله وزش بادهای شدید، مواجهه با نگهبانان امنیتی و بازدیدهای مکرر از مکان‌های خاص برای اطمینان از مطابقت نور و آسمان با عکس اصلی.

logo-samandehi