مجموعه عکس / مردمانی ناچیز، مکان‌هایی فراخ

به گزارش سرویس عکاسی گالری آنلاین به نقل از عکس آنلاین ، «مناظر در جاییکه من زندگی می‌کنم بسیار سهل‌الوصول هستند». بن بِلِنِرهاسِت این جمله را در باب علاقه‌اش به عکاسی مناظر بیان می‌کند. او در ادامه‌ی صحبت‌هایش چنین می گوید: «اکثر مجموعه‌های من را سفرها شکل داده‌اند. معمولاً سفرهایم را اینگونه برنامه‌ریزی می‌کنم که بتوانم به جاهایی پا بگذارم که مرا مدام مجاب به گرفتن عکس کنند». حال او در مجموعه‌ی جدیدش با نام «انسان‌های کوچک، مکان‌های بزرگ» انسان را در قیاس با مکان‌های دور و برش قرار داده است تا این را درقاب دوربین نشان دهد که مکان‌ها و مناظر بسیار بزرگتر و ورای انسان هستند.

زمانیکه بن جوانتر بود با هر نرم‌افزاری از جمله فتوشاپ کار می‌کرد که در نهایت باعث خستگی او شدند، چون او مسئول ویرایش عکس‌هایی بود که مال خودش نبودند. در 16 سالگی اولین DSLR خود را خرید.

او از همان ابتدا سعی بر این داشت تا در یک مجموعه بتواند ناچیز بودن انسان را در قیاس با طبیعت پیرامون نشان دهد. قرار دادن اشخاص در یک محیط بزرگ جاییکه دیگر ناچیز می‌شوند، اما آنقدر وجودشان در قاب کافی است تا عکس را از کسل کنندگی بیرون بیاورند. یک خط زیبا بین سوژه‌ای که در عکس قرار داده می‌شود و کل آن محیطی که سوژه را در خود غرق می‌کند. او همیشه در انتخاب محل‌ها خوب عمل می‌کند؛ آنقدر خوب که حتی بدون وجود اشخاص در کادرش نیز از شکل نمی‌افتند. اما با اضافه شدن یک شخص به کادر و به درون عکس گویی عنصر دیگری به طبیعت اضافه می‌شود.

logo-samandehi