توليدکنندگان مي‌دانند بايد بسته‌ مرغوب در اختيار مصرف‌کننده بگذارند

نشست خبري سومين دوسالانه طراحان بسته‌بندي ايران صبح دوشنبه، ۲۵ آذر ماه در سالن استاد اميرخاني خانه هنرمندان ايران برگزار شد.

به گزارش گالري آنلاين به نقل از  ايسنا به گفته روابط عمومي دوسالانه، در ابتدا ايمان آل مظفر، دبير دوسالانه گفت: ما در اين مدت و در چنين شرايطي که هر کدام به نحوي درگير مشکلات اقتصادي و اجتماعي هستيم از خود پرسيديم که آيا نبايد دو سالانه را برگزار کنيم؟ اما چند مسئله ما را وادار کرد که نه تنها اين دوسالانه را برگزار کنيم بلکه به شکل پرشورتري وارد پروسه برگزاري آن شويم و با قدرت تر پيش برويم. ما اين باور را داشتيم که در شرايط سخت است که بايد کار خود را توسعه ببخشيم و براي کشور، براي نسل آينده تلاش کنيم.

آل مظفر سپس اظهار کرد: در شرايطي که کالاي خارجي کمتر وارد کشور مي‌شود، توليدکنندگان ما در يک رقابتي قرار گرفته‌اند تا بتوانند کالاهاي باکيفيت‌تري را عرضه کنند و جايگزين خوبي باشند براي مصرف‌کننده ايراني. توليدکنندگان ما به سويي حرکت کرده‌اند که مي‌دانند بايد بسته‌اي مرغوب در اختيار مصرف‌کننده خود بگذارند.

نمايشگاه دو سالانه طراحان بسته بندي ايران

آل مظفر گفت: بحث بعدي ما براي برگزاري اين دو سالانه سازندگي و حمايت از نيروي جوان است. ما فکر کرديم تا چه زماني مي‌خواهيم از تعداد خاصي طراح استفاده کنيم و استعدادهاي جوان کي و کجا پس مي‌خواهند ديده شوند. ما در دوسالانه امسال بر روي اين بحث تمرکز کرديم و به دنبال ايده‌ها، خلاقيت تجربي و کارهاي جديد باشيم.

وي تاکيد کرد: خوشبختانه وقتي کتاب‌هاي دوسالانه را مرور مي‌کنيم متوجه آن هستيم که هم کيفيت طراحان رشد کرده و هم توليدکنندگان توجه بيشتري به بسته‌بندي دارند. ما در اين مسير با پتانسيل‌هاي شخصي پيش مي‌رويم و خوشبختانه سازمان‌هاي خصوصي فراواني هستند که ما را حمايت کردند. اين حمايت منجر به آن شد که ما بتوانيم فراخوانمان را به شکل وسيع تر حتي بر روي بيلبوردهاي شهري هم نمايان کنيم.

مدير وب سايت بسته‌ها گفت: ما در شوراي سياست‌گذاري امسال چند رويکرد خاص براي دو سالانه انتخاب کرديم. يک توجه کردن به محيط زيست بود و ديگري بحث ايده‌ها و خلاقيت تجربي که مختص به تهران هم نبود و ما خوشبختانه توانستيم آثاري را از سراسر ايران در اختيار داشته باشيم.

آل مظفر بيان کرد: اين مسائل فقط مختص به طراح و توليدکننده نيست بلکه ما همه با هم در تلاش هستيم تا کالاي ايراني يک پله بالاتر برود و ما تغيير محسوس در اين حوزه را احساس مي‌کنيم.

در ادامه نشست متين ميرزايي، مدير روابط عمومي و تبليغات دوسالانه درباره چگونگي برگزاري دوسالانه اطلاعاتي را بيان و تاکيد کرد: بخش زيادي از آثار در جشنواره امسال از ديگر شهرها به دست ما رسيد و اين اتفاق خوشايند بود چرا که ما از ابتدا تصميم داشتيم اين رويداد منحصر به پايتخت نباشد. بسياري از طراحان هم طراحاني بسيار جوان بودند که اساسا بخش مسابقه «تترا پک» براي کشف اين طراحان جوان در نظر گرفته شده بود.

ميرزايي سپس به داوران بخش اصلي و تيم تترا پک اشاره کرد و گفت: افرادي چون امراله فرهادي، سيد رضا خليلي، ميترا شاهسوند، مهرزاد ديرين، سيد مصطفي سيد ابراهيمي داوران بخش اصلي جشنواره و عاصفه پيشرو، روجا دانش، نسيم صادقيان و ريچارد هارواني داوران بخش تترا پک دو سالانه هستند.

وي بيان کرد: نمايشگاه دوسالانه از ۶ دي ماه افتتاح مي‌شود و تا ۱۶ دي ماه ادامه دارد. ما امسال مراسم اختتاميه و اهداي جوايز را هم در تالار درياي نور هتل استقلال برگزار خواهيم کرد که در روز ۱۳ دي ماه اتفاق مي‌افتد. يکي از دلايل آن که ما شکل اختتاميه دو سالانه را تغيير داديم آن بود که طراحان، توليدکنندگان و فعالان اين حوزه بتوانند در يک محيط مشخص با يکديگر تعامل کنند.

ايمان آل مظفر، موسس و مدير مسئول سايت «بسته‌ها»، متين ميرزائي، مدير روابط عمومي و تبليغات، امير عباسيان به نمايندگي از کار آفرين برتر و چهره ماندگار صنعت و تجارت، اميرهومن محمدي چهره ماندگار صنعت چاپ و کارآفرين برتر و مهرداد ذوالنور مشاور و مدير امور رسانه در اين نشست حضور داشتند.

پیمایش به بالا