الزام‌هاي آموزش خلاق عکاسي دانشگاهي تشريح شد

نشست تخصصي «پرورش خلاقيت در آموزش عکاسي» با سخنراني محمد خدادادي مترجم‌زاده، دانشيار دانشکده هنرهاي تجسمي دانشگاه هنر، برگزار شد.

به گزارش گالري آنلاين به نقل از به گزارش روابط‌عمومي فرهنگستان هنر، در اين نشست تخصصي که به‌صورت حضوري و برخط، روز چهارشنبه 3 آبان برگزار شد، محمدخدادادي براساس نمونه مطالعاتي که در سال‌هاي 1396 تا 1400 به انجام رسانده بود، به ارائه مقاله خود با عنوان «دو شهر- برقراري ارتباط فرهنگي توسط رسانه عکاسي» پرداخت. وي ابتدا توضيح داد که دو گروه عکاسي دانشکده هنرهاي تجسمي دانشگاه هنر و گروه عکاسي دانشکده طراحي دانشگاه علوم کاربردي و هنرهاي دورتموند را به عنوان نمونه برگزيده و به صورت ميداني مورد مطالعه قرار داده است.

وي در اين نشست «الزام‌هاي آموزش خلاق عکاسي دانشگاهي» را در پنج محور «پرورش ايده متناسب با اهداف و ضرورت‌ها و موقعيت زماني- مکاني»، «ويژگي‌هاي آموزشي و امکانات (ابزار و تجهيزات)»، «برنامه درسي و تمرين متناسب با ضرورت‌ها»، «برون‌داد: آثار دانشجو، نمايشگاه‌هاي دوره‌اي، پايان‌نامه، کتاب، مقاله، توليدات چند‌رسانه‌اي» و «بازبيني و سنجش برون‌داد و ميزان اثربخشي اجزاي فرايند (ايده و هدف و ابزار و تمرين و …)، تداوم يا تجديدنظر در ارکان فرايند آموزش» به صورت مبسوط توضيح داد.

پیمایش به بالا