استوديوي معماري فرانسوي Coldefy و گروه ايتاليايي Carlo Ratti Associati (CRA) از طرح برنده غرفه فرانسوي در نمايشگاه اکسپو اوزاکا 2025 با عنوان Theatrum Naturae يا تئاتر طبيعت که براي نشان دادن سهم فرانسه در فرهنگ و محيط طبيعي در اين کشور بازسازي شده است، رونمايي کردند.

به گزارش گالري آنلاين، غرفه پيشنهادي نشان ميدهد که چگونه طراحي شکاف بين حيات انساني و غيرانساني را در سراسر سياره ما پل ميکند و از آنها در زيستگاههاي طبيعي و مصنوعي استقبال ميکند. اين اکوسيستم هاي متعدد فرانسه را به منصه ظهور مي رساند و آنها را به بخشي جدايي ناپذير از ساختمان و مسير بازديدکنندگان تبديل مي کند.
پاويون فرانسه براي اکسپو 2025 اوزاکا توسط Coldefy و CRA-Carlo Ratti Associati، در کنار گروه RIMOND به عنوان پيمانکار اصلي و شرکت ژاپني Yasui Sekkei به عنوان متخصص مهندسي و انطباق محلي در حال توسعه است. اين تيم با هم يک مسير واحد را براي تجليل از حواس انساني و عبور بازديدکنندگان از پاويون در نظر مي گيرند. اين يک تجربه را ايجاد مي کند که به سه عمل تقسيم مي شود: صعود، کشف طبيعت، و بازگشت به زمين. با بالا آمدن از سطح زمين در يک «قوس صحنه»، سفر با برداشتن يک پلکان پيچ در پيچ که به يک بالکن مشاهده تبديل ميشود، قبل از عبور از آستانه پرده براي آشکار کردن يک حلقه بينهايت، آغاز ميشود. اين حلقه امکان کاوش کامل در فضاي داخلي را فراهم مي کند، که کل حجم آن را در بر مي گيرد، قبل از باز شدن در تراس سرسبز.
اين سفر در پشت بام پاويليون فرانسه به پايان ميرسد، که شامل باغي منظر شبيه به تکهاي از طبيعت است که به عنوان يک مانع محافظ بالاي ساختمان عمل ميکند – فضايي از زمين مشترک که پذيراي همه گونههاي زنده است. هنگامي که بازديدکنندگان در باغ قدم مي زنند، شاهد محيط هاي مختلف فرانسه، از کوه ها تا ساحل هستند. اين نشان دهنده اوج روايت است، شبيه به نتيجه گيري يک نمايشنامه که تحقق حياتي ارتباط ما با طبيعت را نشان مي دهد. اين غرفه که با رويکرد معماري دايرهاي طراحي شده است، نه تنها يک نخ قرمز است که بسياري از جنبههاي زندگي انسان فرانسوي و بيش از انسان را به هم پيوند ميدهد. همچنين به عناصر پيش ساخته و طبيعي ملحق مي شود و وجود خود را در يک حلقه مفيد از استفاده مجدد و بازيافت قرار مي دهد که بسيار فراتر از چارچوب زماني زودگذر اکسپو 2025 اوزاکا است.


