نمايشگاهي از نقاشي هاي آزاده عطائي تحت عنوان "باغ خيال" از 22 دي ماه الي 2 بهمن ماه در گالري خط سفيد برگزار شد.

آزاده عطائي در گفتگو با خبرنگار گالري آنلاين در خصوص هدف اصلي خلق اين آثار توضيح داد: معمولا نقاش بعد از انجام هر پروژه کاري، وقفه يي جهت بازانديشي و آماده شدن براي آفرينش يک مجموعه با ايده يي جديد دارد. اساس و شالوده اصلي تمام ايده هاي من هويت زن مي باشد که به تناسب ادوار زماني و ويژگي ها و خصلت هاي طبيعي که دارد در هر فرهنگ و بومي که قرار مي گيرد نوعي زيست جهان دارد که خودش را نشان مي دهد. مجموعه پيش رو که هويت زن ايراني فارغ از بستر موجود و قائم به خود است حدود دو سال طول کشيد. اين ايده همانطور که بيان شد، بر پايه هويت و فرديت زن ايراني مي باشد که در تطور مي باشد. کاشي کاري ها و المان هاي ايراني که در آثار ديده مي شود کمک کننده ي ذهن مخاطب است که همواره سوژه ي اصلي آثار را در بستر ايران ببيند.
در اين نمايشگاه ۲۴ اثر با تکنيک اکرليک و سبک اکسپرسيو و نيم ابستره و ابعاد مربع ارائه شد.

وي در مورد انتخاب عنوان و مفهوم توضيح داد: انتخاب اين عنوان ارتباط عميقي با محتواي آثار دارد و همانطور که در استيتمنت آورده شده، فضاي نامشخص و نامعلوم نقاشي ها بيانگر آن است که آنها در خيال و رويا هستند و مي توانند هرجايي تحقق يابند. دامنه اثرِ نقاشي ها در عينيت و تحقق بيروني، محدوديتي نمي پذيرد و فصل مشترک واقعيت و خيال در برخاستنِ عناصر بصري به سوي عينيت است. هيچ چيز در اين آثار غريب و دور نيست. گاهي به فکر فرو مي رويم که آيا اين صحنه ها را من پيشتر در رويا و خيالاتم تصور نکرده ام؟
همچنين اين هنرمند در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه در خلق اين آثار تحت تاثير شخص يا تفکر خاصي بود است؟ اينگونه جواب داد: براي هر مجموعه از آثاري که دارم، ضمن مطالعاتي که در حوزه ي تاريخ، آثار هنري و فلسفه ي مرتبط با آن ايده انجام مي دهم از موزه ها بازديد کرده و آثار ايراني را مورد بررسي قرار مي دهم. با توجه به ماهيت اين آثار اين دوره جستجويي در موسيقي نواحي ايران، فرم هاي بدن و آوازهاي محلي انجام دادم.
آغاز و شناخت کنکاش دروني وي اينگونه بود است که: علاقه من به زن ايراني و سير تحول و تطور در هويت او در ادوار تاريخي است. از راهنمايي استاد مهدي علائي و علي قهرماني در حوزه هنر و حامد گنجعليخان حاکمي در حوزه فلسفه بسيار آموختم.
سخن پاياني عطايي در خصوص ادامه دار بودن اين کنکاش دروني چنين بود: صدر در صد پايان نيافته است، موضوع هويت براي انسان، موضوعي با دامنه يي بي انتها است که ارتباط زيادي با عوامل و مسائل محيطي و دروني فرد دارد و نياز است که بيشتر در اين زمينه کار شود.




رزومه هنرمند:
آزاده عطائي، متولد سال 1360 تهران
ليسانس گرافيک، نقاش،مدير نگارخانه هومهر (تاسيس سال 1392)، مدير موسسه فرهنگي و هنري پژوهشگران نوانديش هومهر
نمايشگاه هاي سالانه موزه صنعتي سال 95-96
نمايشگاه اکسپو آثار هنري کرمان سال 91
نمايشگاه جايزه کارت پستال کاربافو در 4 شهر (کرمان، تهران، اصفهان و شيراز)
نمايشگاه گروهي موسسه شروه
نمايشگاه نقاشي 6 روز 6 گالري همزمان با نمايشگاه توني کرگ در کرمان
نمايشگاه گروهي گالري نياوران سال 98
نمايشگاه انفرادي گالري الا تهران 1400
نمايشگاه سالانه موزه صنعتي سال 1402
