رايزن فرهنگي ايران گفت: در هفته مد و لباس به دنبال اين بوديم که در فضاي رسانهاي و تجاري هندوستان، لباس ايراني را معرفي کنيم.

بهگزارش گالري آنلاين به نقل از ميراثآريا، فريدالدين فريد رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در هند با اعلام اين خبر اظهار کرد: دو هفته مد و لباس ايران در هند از ۲۴ بهمن ماه با تيمي متشکل از کارگروه مد و لباس که بيش از ۱۲ طراح لباس بودند آغاز به کار کرد و روز گذشته، ۸ اسفند اين طراحان و فعالان عرصه مد و لباس از هند به ايران بازگشتند و در واقع، ما دو هفته به طور کامل در خدمت آنها بوديم تا مردم و فعالان عرصه مد و لباس هند با کارهاي آنها بيشتر آشنا شوند.
رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران با بيان اين که از چند ماه پيش، با همکاري رايزني فرهنگي کشور، کارگروه مد و لباس و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برنامههاي برگزاري اين دو هفته مد و لباس کشور در هند چيده شده بود، مطرح کرد: در چند ماه گذشته، برنامههاي متنوعي با اهداف مختلفي چيده شده بود که فکر ميکنم به موفقيت نسبي هم، رسيد. البته اين موضوع را ميتوان بيشتر در آينده قضاوت کرد، ولي ما در اين مدت، به دنبال اين بوديم که در فضاي رسانهاي و تجاري هندوستان، طراحان لباس ايراني و اساساً طراحي لباس ايراني را معرفي کنيم و به همين دليل، فکر ميکنم، توانستيم موفق عمل کنيم و در فضايي کار را جلو ببريم که تا پيش از اين، اصلاً وجود نداشت و اين موضوع مطرح شد و طراحان ما هم، درخشيدند.
فريدالدين فريد گفت: ما در دو هفته مد و لباس ايران در هند، نمايش لباس اقوام ايران را داشتيم که کالکشن بزرگ و قيمتي از لباس اقوام و علاوه بر اين، بازاريابي برند و چادر و عباي ايراني را داشتيم و در مجموع، اين برنامه براي سفر اول خوب بود و از آنجايي که فرهنگ ايراني در هند بسيار محترم است. به همين خاطر، بايد تعاملات فرهنگي با اين کشور داشته باشيم چراکه با استقبال زيادي در هند روبرو ميشود و ما هم، تلاش ميکنيم که اين ارتباطات بيشتر شود.
همچنين، مريم شيرزاديان، طراح لباس و مدرس دانشگاه نيز به عنوان يکي از طراحان حاضر در دو هفته مد و لباس ايران در هند درمورد اين رويداد تصريح کرد: به لطف خداوند، در اين سفر و رويداد دو هفتهاي در هند نه تنها توانستيم با فرهنگ پوششي و اجتماعي مردم هندوستان در دو شهر دهلي و حيدرآباد آشنا شويم بلکه توانستيم ظرفيت و پتانسيل طراحي زنان هنرمند را در عرصه و صحنه بين المللي در معرض ديد هنرمندان و فعالان مد و لباس قرار دهيم و علاوه بر اين، مقامات دولتي، تاجران و سفرا و نمايندگان هندي به مشاهده آثار طراحان ايراني پرداختند و با اين کار توانستيم در اصلاح ذهنيت جهاني ناشي از تبليغات سوء در رابطه با زن ايراني و نحوه حضورش در جامعه تأثيرگذار باشيم.
شيرزاديان با بيان اين که کالکشنهاي ۱۲ طراح مطرح روي صحنه دو هفته مد و لباس ايران در هند به نمايش درآمد، گفت: اين کالکشنها داراي تنوع و خلاقيت زيادي بودند و هنر و اصالت ايران و هنر دستان زنان ايران در آنها وجود داشت و همين امر موجب تحسين تماشاگران شد.
