يک تابلو نقاشي اثر «کلود مونه» درحالي به زودي به مزايده گذاشته ميشود که انتظار ميرود ميليونها دلار فروخته شود.

به گزارش گالري آنلاين به نقل از ايسنا، تابلو نقاشي «شکوفه درختان سيب» اثر «کلود مونه» نقاش نامدار فرانسوي در حراجي کريستيز به مزايده گذاشته ميشود.
«آرتنيوز» نوشت، اين تابلو نقاشي که مجموعهاي از درختان شکوفهزده در کنار بوتهها را به تصوير کشيده است در حراجي آثار هنر قرن بيستم کريستيز که در نوزدهم نوامبر برگزار ميشود به مزايده گذاشته خواهد شد. قيمت اين نقاشي بين ۷ الي ۱۰ ميليون دلار برآورد شده است.
اين تابلو نقاشي در حال حاضر به يک انجمن اجتماعي مستقر در شيکاگو تعلق دارد و رئيس آن در سال ۱۸۹۵ اين نقاش را ۵۰۰ دلار خريداري کرد. ارزش اين نقاشي در اواخر دهه ۵۰ ميلادي به ۲۰,۰۰۰ دلار افزايش پيدا کرد و در سال ۱۹۸۵ ارزش آن ۹۰۰,۰۰۰ دلار برآورد شد.
«کلود مونه» يکي از پرآوازهترين هنرمندان جهان است. اين نقاش برجسته فرانسوي از جمله هنرمنداني بود که به وفور از محيط اطراف خانهاش به عنوان موضوعات تابلوهاي نقاشي استفاده ميکرد. «مونه» از طبيعت اطرافش براي خلق نقاشيهايي استفاده ميکرد که ديدگاه ما نسبت به رنگها و منظرهها را تغيير ميدهد.
«مونه» در «نرماندي» واقع در فرانسه بزرگ شد. او در همان مکان به عنوان نقاش منظره شناخته شد و در سال ۱۸۶۲ يعني در آغاز راه به عنوان نقاش حرفهاي، به تحصيل در رشته نقاشي در پاريس مشغول شد. او تصميم گرفت سبک نقاشي در فضاي باز را در پيش بگيرد و در نهايت در روستاي کوچک «ژيورني»  واقع در فرانسه مستقر شد.
فضاي آرام اين مکان به «مونه» اين امکان را ميداد تا از طبيعت به بهترين شکل ديدن کند. «مونه»  يکي از پيشگامان جنبش امپرسيونيسم فرانسوي بود. او در خانهاش واقع در «ژيورني»  به مدت ۴۳ سال يعني از سال ۱۸۸۳ تا زماني که در سال ۱۹۲۶ درگذشت، زندگي کرد.
روش نقاشي در فضاي باز باعث شده بود «مونه» زمان زيادي را در باغش صرف کند. او از اين فضاي چشمنواز و سبز لذت ميبرد. اين فضا به محل خلق برخي از مشهورترين نقاشيهاي او تبديل شد؛ مجموعه نيلوفرهاي آبي. اين مجموعه شامل ۲۵۰ تابلو نقاشي بزرگ رنگ روغن ميشود که اکنون در گالريهاي سراسر جهان نگهداري ميشوند.
آثار «مونه» مظهر جنبش محبوب «امپرسيونسيم» محسوب ميشوند. «امپرسيونيسم» در حوالي ۱۸۶۰ ميلادي در فضاي شهري و صنعتي پاريس شکل گرفت. نقاشان امپرسيونيست همچون «مونه» بر ثبت لحظات گذرا تمرکز داشتند. اين گروه از نقاشان تلاش ميکردند تغييرات نور و رنگ در ساعات و آب و هواي مختلف را به تصوير بکشند. هدف در حقيقت به تصوير کشيدن يک لحظه مشخص بود.
