توافق تاريخي براي ماندن نقاشي «پيسارو» در موزه آلماني پس از سال‌ها مذاکره

پس از نزديک به يک دهه مذاکره، يک تابلوي نقاشي «پيسارو» که توسط يک خانواده يهودي تحت فشار در طول جنگ جهاني دوم فروخته شد، به عنوان بخشي از يک توافق‌نامه در يک موزه آلماني باقي خواهد ماند.

به گزارش گالري آنلاين به نقل از ايسنا، پس از نزديک به يک دهه مذاکره، يک تابلوي نقاشي اثر «پيسارو» که تحت فشار يک خانواده يهودي در طول جنگ جهاني دوم فروخته شد، به عنوان بخشي از يک توافقنامه در يک موزه آلماني باقي خواهد ماند.

«آرت‌نيوز» نوشت، اين توافقنامه تصريح مي‌کند که موسسه «Kunsthalle Bremen» که از سال ۱۹۶۷ مالک نقاشي «Le Repos»(دختري در چمن) است، کتابي منتشر خواهد کرد که جزئيات آزار صاحبان اصلي آن يعني خانواده «ون دن برگ»(van den Bergh)، از جمله فروش اجباري مجموعه آثار هنري متعلق به آن‌ها را توضيح مي‌دهد.

تابلو نقاشي اثر «پيسارو» براي تامين هزينه فرار خانواده از تهاجم نازي‌ها به هلند، در سال ۱۹۴۰ ميلادي فروخته شد. پدر و مادر اين خانواده از جنگ جان سالم به در بردند، با اين حال، دو دختر خردسالشان، «ماريان» و «رزماري»، که در مکاني جداگانه‌اي که گمان مي‌رفت امن‌تر باشد مخفي شده بودند، در نهايت در «آشويتس» درگذشتند.

موزه به توافقي مالي رسيد که به طور خصوصي با توافق يکي از وارثان بازمانده «ون دن برگ» انجام شد و البته جزئيات آن فاش نشده است.

اين توافق در مراسمي در «موزه ون گوگ» در آمستردام اعلام شد. نقاشي «دختري در چمن»‌ اثر «پيسارو» قبل از بازگشت به موسسه «Kunsthalle Bremen» تا ماه مارس در «موزه ون‌گوگ» به نمايش گذاشته خواهد شد.

«کامي پيسارو»(۱۹۰۳-۱۸۳۰) يک هنرمند قرن نوزدهمي امپرسيونيست اهل جزيره «سنت توماس» بود که نخستين بار در دوران تحصيل در فرانسه به هنرهاي زيبا علاقه‌مند شد و سپس دوران طولاني به فعاليت در حوزه نقاشي و طراحي مشغول شد. او اغلب دوران کودکي‌اش را در «سنت توماس» گذراند و سپس به ونزوئلا رفت و در آنجا به طراحي طبعيت مشغول شد و به تصوير کشيدن منظره را آموخت.

«پيسارو»، اين هنرمند دانمارکي ـ فرانسوي، مسن‌ترين هنرمند در گروه امپرسيونيست‌ها و تنها کسي بود که در هر هشت نمايشگاه حضور داشت. «پيسارو» نيز همچون هنرمندان هم عصر خود منظره‌ها و افراد را در موقعيت‌هاي واقعي و با استفاده از روش‌هاي سريع نقاشي مي‌کرد. اين نقاش همچنين حکم آموزگاري تاثيرگذار را براي هنرمندان مشهوري همچون «پل سزان» داشت. به علاوه، «پيسارو» يکي از معدود هنرمندان امپرسيونيستي بود که تحت تاثير جنبش هنري بعدي يعني «پست امپرسيونيسم» نيز قرار گرفت و از روش‌هايي همچون «نقطه‌چيني» براي خلق آثارش استفاده کرد.

«پيسارو»‌ بعدها از «پست امپرسيونيسم» و «نقطه‌چيني» روي گرداند و به سبکي روي آورد که بيشتر شبيه آثار اوليه‌اش بود.

«پيسارو» به عنوان يکي از اعضاي بنيانگذار جنبش امپرسيونيسم، نقش بزرگي را در رشد اين سبک ايفا کرد و در برپايي نمايشگاه مستقل براي هنرمندان تاثيرگذار بود. او به عنوان نقاش و آموزگار به طور قابل توجهي در شکل‌گيري هنر مدرن نقش داشت.

پیمایش به بالا