" کاربرد تصويرسازي در ديزاين " عنوان نشست روز چهارشنبه هفته تصويرگري است و در آن نقش مهم تصويرسازي به عنوان عنصر اصلي و گاه به عنوان يک مکمل بصري در ديزاين و طراحي بررسي و تحليل ميشود. مبحث مهم و جذابي که همانند کتاب حال و هواي روايي نداشته و در بسترهاي جديد و رسانههاي نوين و حتي قديمي و سنتي کارآمد و مهم است. در اين نشست علي هاشمي شهرکي٬مديرارشد هنري مجلات همشهري که تجربيات موفقي در حوزه تصويرگري و طراحي گرافيک به عنوان طراح٬ مديرهنري و مدرس دارد٬سيامک پورجبار٬ مديرخلاقيت آژانس تبليغاتي "اشاره" که تصويرسازي و طراحي گرافيک به ظرافت در آثار او چه در حوزهي تبليغات و چه در بسترها و اقلام ديگر مرز بندي شده است٬ شروين مشايخ با تجربه درخشان در حوزه تبليغات آنلاين و مشاوره هنري به کسب و کارهاي نوين و محمدحسين توکلي تصويرگر و طراح٬ با يکديگر گفتگو خواهند کرد. نگاه و تجربيات متفاوت در حوزههاي مطبوعات٬ تبليغات و رسانههاي آنلاين ميتواند سرفصلهاي مهمي را در زمينه رابطه تصويرسازي و ديزاين تعريف کند.

ديزاين از قديميترين موضوعهاي همجوار تصويرگري است. اگرچه کتابآرايي و تصويرسازي براي ادبيات داستاني هم، در ذات خود، مقارن ديزاين است، اما موضوع جهان ديزاين در هفتهي تصويرگري ۹۵، کاربرد تصويرسازي در موضوع کار طراحان گرافيک است. پوستر، جلد کتاب، آلبوم موسيقي، بستهبندي و مديومهاي کلاسيکي از اين دست تا جهان مجازي و رسانههاي نو، مانند استيکر و موشنگرافيک همه محلهاي جديدي براي بروز تصويرگري و فعاليت هنرمندان تصويرگر است. يکي از مهمترين مصداقهاي تصويرگري در ديزاين، حيطهي تبليغات است. هم در رسانههايي مانند بيلبرد، هم در مسکات و کاراکترهاي تبليغاتي.
نشست جهان ديزاين چشمانداز روشني از مرزهاي گستردهي تصويرگري به ما نشان ميدهد.
