به گزارش گالري آنلاين به نقل از روابط عمومي اين گالري، ليلي جاسمي گفت: اين گالري گونههاي مختلف از هنر در سراسر جهان را بهنمايش ميگذارد، اما تمرکز ما روي هنر ايران است. استراتژي ما اينگونه است که رويدادها را طوري چيدمان ميکنيم که در فواصل نمايشگاههاي هنرمندان ايران، از هنرمندان شاخص ديگر کشورها نيز نمايشگاههايي خوب ميگذاريم تا توجه طيفهاي متنوعي از خريداران آثار هنري را به سوي خودمان جلب کنيم.

او ادامه داد: ما براي هنرمندان، بخصوص هنرمندان ايراني، فقط يک شو نميگذاريم، بلکه به ميزان قدرتشان در مارکت هنر، برنامهريزي خواهيم داشت، مانند رضا درخشاني که علاوه بر لندن، در سنپترزبورگ و آلمان هم برايش نمايشگاه تدارک ديديم و برنامههايي مانند توليد فيلم و کتاب برايش داريم.
وي همچنين بيان کرد: اولين نمايشگاه ما در ماه مارچ، با رضا درخشاني بود و بسيار موفق هم بوديم. دومين نمايشگاه ما با مهرداد خطايي و سومين نمايشگاه با پويا آريانپور بود که آثارشان را در لندن بهنمايش گذاشتيم. برنامه بعدي ما با هنرمندان خياباني ايراني و غربي است. ما در حال حاضر يک نمايشگاه گروهي در گالريمان داريم که بيشتر آثار هنرمندان ايراني است. اين نمايشگاه تا پايان سپتامبر ۲۰۱۶ ادامه دارد. غير از هنرمنداني که نام بردم، رامين شيردل، شهريار احمدي، بهرام حنفي، محمد يزدي، آزاده رزاقدوست، حامد صحيحي و اميرحسين زنجاني را ميتوانم بهعنوان هنرمنداني اعلام کنم که برايشان برنامه داريم. برخي از اين دوستان هنرمند، در شوي گروهي خاورميانه شرکت ميکنند و براي برخي مثل آزاده رزاقدوست، نمايش انفرادي ميگذاريم.
او در پاسخ به اينکه هنرمندان ايراني چگونه ميتوانند يک بازار بينالمللي داشته باشند، اظهار کرد: قبل از هر چيز، ابتدا بايد مارکت هنر ايران در داخل کشور قدرتمند باشد و دنيا متوجه اهميت آن شود. در قدم بعدي نياز است هنرمندان ما با گالرهاي بينالمللي در ارتباط باشند. واقعا هنرمندان موفقي داريم که مارکتشان در ايران خيلي قوي است، ولي بيرون ايران ديده نميشوند. هنرمندان بايد پس از تثبيت در کشور، در سطح بينالمللي شناخته شوند. بسيار اهميت دارد نمايشگاههاي خوب در نقاط مختلف دنيا برايشان برپا شود. بايد براي هنرمندانمان کتابها و کاتالوگهاي حرفهاي و چندزبانه چاپ شود که در آن، نويسندگان شناختهشده بينالمللي نقد و مقاله نوشته باشند. ما در گالري تلاش داريم در حد توانمان در ترازهاي استانداردهاي جهاني گامهايي در اين زمينه برداريم.
وي درباره اينکه چه نوع آثار هنري در اروپا با اقبال روبهرو ميشود؟ گفت: ارزيابي ما ميگويد، در اروپا سه چيز براي يک اثر هنري خيلي مهم است، کار خوب به معناي يک اثر خلاقانه چشمگير، اصل باشد و قيمتش عادلانه باشد. هنرمندي که کپي ميکند دست کم در اروپا موفق نميشود.
او با رد ادعاي کساني که مدعياند آثار هنرمندان ايراني در آن سوي آبها هم توسط مجموعهداران ايراني خريده ميشود، اظهار کرد: اصلا اينطور نيست، متاسفانه حوزه نفوذ مجموعهدارهاي ايراني در اروپا نيست و خريداران گالري ما، ايراني نيستند. البته خيلي خوب است که مجموعهداران ايراني آنقدر پرقدرت باشند که همه جا از آثار ايراني حمايت کنند، اما در واقعيت اينطور نيست. مجموعهداران غربي هم چندان درپي دانستن مليت هنرمند نيستند. براي آنها قدرت و گيرايي اثر هنري اولويت دارد. هدف ما گسترش پايه کلکتورهاي بينالمللي و معرفي يک مخاطب وسيع به هنر معاصر ايران است.
اين گالريدار لندني با استقبال از رفع شدن تحريمها، گفت: با اين شرايط، ديگر با صرافها کار نخواهيم کرد و مستقيم به هنرمند پرداخت خواهيم داشت. اميدوارم با آسان شدن صدور ويزاي انگلستان براي هنرمندان ايراني، آنها بتوانند در نمايشگاههاي خود در لندن حضور داشته باشند، چراکه نقش مهمي در معرفي بهتر آثارشان خواهد داشت. من خود را يک سفير از ايران ميدانم و ميخواهم ترس غربيها از ايران بريزد. واقعا حيف است درباره ايران به اين خوبي، با اين فرهنگ والا اينطور فکر ميکنند.
جاسمي در پايان، مهمترين برنامههاي پيش روي اين گالري را شرکت در مستر فريز لندن با قطعات آوانگاردي از مالويچ و نيز آثار هنرمند آمريکايي رابرت کلي دانست. حراج خيريه با موسسه خيريه Alfred basbous، ميزباني از برنده جايزه magic of perisa و شرکت در جلسه سخنراني بازار هنر ايران در arts club لندن نيز ديگر برنامههاي اين گالري است.
