فراخوان پانزدهمين دوره مسابقه بين المللي دانشجويي آيدا

موضوع مسابقه:

همگرايي: شروعي دوباره – ما از شما مي خواهيم تا ارتباط بين سازه هاي مصنوع و المان هاي طبيعي مجاور آن را با نگاهي موشکافانه تر ارزيابي کنيد. طراحي شما چگونه مي‌تواند ضمن تامين نيازهاي جوامع و فراهم کردن بستري براي رشد و شکوفايي طبيعت به ترويج فرآيند هاي فراگير احياء و نو شدن به ويژه در محيط هاي شهري بپردازد؟

هيئت داوران  (به ترتيب حروف الفبا):

هومن بالازاده (معمار، موسس استوديو معماري هوبا)

انسيه خمسه (معمار، موسس FEA Studio)

آرمين محسن دانشگر (معمار، مدرس دانشگاه وين، موسس دفتر معماري دانشگر)

مهرداد زواره محمدي (معمار، استاد دانشگاه، برنامه ريز شهر و معماري)

مينا معين الديني (معمار، موسس استوديو USE)

محورهاي اصلي:

– سطح نوآوري و استفاده از فناوري

– تاثيرگذاري اجتماعي و اقتصادي

– اثرات زيست محيطي

– بهره برداري از انرژي

– تعاملات انساني و نيازهاي اجتماعي

– نظريه هاي نور و رنگ

معيارهاي داوري

بخش معماري

کانسپت طراحي ۲۰%

– کانسپت هاي پروژه و بيان مسئله به صورت واضح و تاثيرگذار ارائه شده باشدکانسپت هاي پروژه و بيان مسئله به صورت واضح و تاثيرگذار ارائه شده باشد.

– بر مبناي تحقيقات موثر و گسترده شکل گرفته باشد.

– توانايي ارائه راهکار هاي مناسب و موثر براي چالش طراحي را داشته باشد.

– نشان دهنده مهارت هاي تفکر انتقادي و حل مسئله باشد.

– مبتکرانه و نوآورانه ، مرتبط با موضوع و بر کاربران فضا تأثيرگذار باشد.

نوآوري در طراحي ۲۰%

– نشان دهنده سطح بالايي از ابتکار و خلاقيت باشد.

– نشان دهنده توانايي ارائه راهکار هاي نوآورانه و آينده محور با به کارگيري فناوري باشد.

زيبايي شناسي و تاثيرات بصري ۱۰%

– طراحي از نظر زيبايي شناسي دلپذير باشد و به طور موثر در هماهنگي با هنجارهاي اجتماعي و فرهنگي کاربران خود باشد.

عملکرد ۲۰%

– برنامه ريزي/دقت طراحي فضا و سايت: توانايي ارائه پلان هايي مطابق با موضوع و زمينه مورد نظر. طراحي و تهيه پلان مناسب هر فضا، متناسب با نيازهاي کاربران و مطابق با اصول آنتروپومتريک (ابعاد انساني) و ارگونومي.

– عملکرد: طراحي، براي کاربري مورد نظر مناسب باشد و تغييرات مثبتي در جامعه و کاربران ايجاد کند.

– تأثيرگذاري طراحي: طراحي، اثرگذاري قابل توجهي بر زندگي معاصر و محيط زندگي داشته باشد. حاوي ارزش ها و هنجار هاي اجتماعي قوي باشد. به طور موثر در پرورش نسل بعدي و پيشرفت جامعه به عنوان يک کل واحد کمک کند.

– قابل اجرا و عملي بودن: طراحي، مطابق با مصالح و فناوري روز و قابل دسترس باشد.

پايداري و مرتبط بودن ۱۵%

– قابليت پاسخگويي به نيازهاي مردم و محيط زيست را با رويکردي ماندگار و تأثيرگذار داشته باشد. (به عنوان مثال پاسخگوي مسائل اقليمي و انرژي باشد)

– در طول مراحل توسعه و طول عمر پروژه، فرآيند هاي فکري موثر و استفاده از منابع تجديد پذير و چرخه حيات را در نظر گرفته باشد.

– طرحي فراگير و مانا باشد.

استفاده از رنگ ۱۰%

– نشان دهنده درک عميقي از رنگ ها و تاثيرات آنها بر کاربران فضا باشد.

– استفاده خلاقانه و مبتکرانه از رنگ ها را به عنوان بخشي از راهکارهاي طراحي به تصوير بکشد.

– نمايش خلاقانه اي از تعادل بين رنگ ها، مصالح و خروجي هاي حاصل از طراحي باشد.

ضوابط حضور و روش ارائه آثار:

عنوان و موضوع پروژه و کانسپت

همه پروژه ها بايد با عنوان پروژه و موضوع / کانسپت شروع شوند.

شرح کانسپت طراحي

شرح طراحي نبايد بيش از ۸۰۰ کلمه باشد و به عنوان يک فايل Microsoft Word ارسال شود. هنگام تحويل نيز بايد در CD / DVD موجود باشد.

شيت هاي ارائه (سايز A2)

a-حداقل ۳ شيت، و حداکثر ۴ شيت، شيت ها بايد بر اساس نسخه ديجيتالي ارسال شود.

b- شيت ۱ بايد عکس هاي موجود در سايت (در صورت وجود)، پيمانکار (در صورت وجود)، پلان طبقات، نماها، پلان و لي اوت مبلمان و تحليل سايت را نشان دهد.

c- شيت هاي ۲، ۳ و ۴ بايد پرسپکتيوهاي سه بعدي را نشان دهند. براي راهنمايي بيشتر در مورد استفاده از رنگ به بخش "رنگها" مراجعه کنيد.

d- شيت هاي ارائه بايد به صورت عمودي طراحي شوند.e- نسخه ديجيتالي شيت هاي A2 پروژه بايد در CD / DVD با پوشه اي به نام "Presentation Board" ذخيره شود و نام هر کدام به صورت "Your Name – Board 1" نام گذاري شود.

نام گذاري مدارک داخل شيت هاي ارائه

تمام فضاهاي پلان ها را نام گذاري کنيد.

پرسپکتيوهاي موجود در شيت هاي ارائه ديجيتال ۲ ، ۳ و ۴ بايد در اندازه هاي A3 ، A4 يا A5 باشد و داخل شيت باشند.

فرم ثبت نام بايد هنگام ارسال مدارک در CD / DVD به عنوان صفحه جلد پيوست يا ضميمه شود.

براي اطمينان از عدم شناسايي شما در مراحل داوري ، نام يا ساير مشخصات شناسايي خود را روي شيت هاي خود قرار ندهيد.

تصاوير پرسپکتيو

a- هر کدام از فايل هاي پرسپکتيو به صورت جداگانه بايد (حداقل) در اندازه A4 باشد. اين فايل ها بايد در پوشه اي با عنوان "perspectives" ذخيره شوند. فرمت آنها JPEG باشد و نامگذاري آنها براساس "نام فضا" باشد. به عنوان مثال ، اتاق نشيمن / لابي.

b- تمام فايل هاي تصويري بايد حداقل ۳۰۰ dpi با فرمت JPEG باشند.

عکس ها

a-يک عکس پرسونلي جديد با وضوح بالا از خود در قالب JPEG با کيفيت ۳۰۰dpi با نام خود به عنوان نام فايل بارگذاري کنيد (به عنوان مثال "نام شرکت کننده. jpeg").

b-اطمينان حاصل کنيد که صورت شما کاملا واضح ديده شود. زيرا در صورت انتخاب شدن به عنوان فيناليست اين عکس براي رسانه ها و نشريات آنلاين استفاده خواهد شد.

رنگ ها

a-تمام رنگهاي استفاده شده در پروژه ، در صورت وجود ، بايد از طيف رنگ هاي شرکت نيپون باشد.

b- در فرم ثبت نام مشخص کنيد که کاليته هاي رنگي از کدام کشور و نماينده ي Nippon Paint است، زيرا هر کشور مجموعه هاي مختلفي از نام رنگ و کد هاي رنگ دارد.

قوانين و مقررات:

– شرکت کنندگان بايد در زمان ارسال ،دانشجوي معماري باشند.

– اگر مشخص شود که شرکت کننده در زمان ثبت نام فارغ التحصيل شده است، رد صلاحيت مي شود.

– اين جايزه براي کليه دانشجويان معماري در سال سوم و بالاتر مجاز است.- براي هر دانشجو فقط يک بار ثبت نام مجاز است.- آثار ارسالي بايد کاملاً با دستورالعمل هاي ثبت نام مطابقت داشته باشند و بايد به دبيرخانه ارسال شوند.- تصميمات داوران قطعي است.

– به نامزدهاي منتخب برگزيده جهت ارائه شفاهي براي تصميم گيري نهايي داوري، اطلاع رساني خواهد شد.

– به برندگان براي شرکت در مراسم اطلاع رساني خواهد شد.

– جوايز غير قابل انتقال و غير قابل تعويض با پول نقد هستند.

– کليه دانشجويان شرکت کننده در زمان ثبت نام بايد گذرنامه معتبر داشته باشند.

– شرکت کننده هاي سال هاي قبل مجاز به شرکت در مسابقه امسال مي باشند.

آخرين مهلت ارسال آثار: 20 دي 1401

جهت کسب اطلاعات بيشتر به سايت فراخوان مراجعه نماييد.

پیمایش به بالا