" هر آنچه جهان امروزي را تحت تأثير دارد بيشتر مرا به سمت خود جذب مي کند." اين را نويد طالبي نياري يکي از هنرمندان فراخوان دعاي باران ضمن بيان اينکه "چه بسا اگر چاره اي انديشيده نشود احتمالا جنگ جهاني سوم بر سر آب خواد بود." بيان کرد. در ادامه خواننده گفتگوي اين هنرمند با خبرنگار گالري آنلاين هستيد:
طالبي نياري متولد اسفند 1370 اردبيل است و در زمينه پوستر، نشانه و صفحه آرايي فعاليت دارد.

وي فارغ التحصيل رشته طراحي گرافيک از هنرستان هنر استاد شهرياراردبيل، فوق ديپلم گرافيک از دانشکده رازي اردبيل و ليسانس گرافيک از دانشگاه فرهنگ و هنر اردبيل است و فعاليت حرفه اي خود را از سال 1395 آغاز کرده است.
نويد طالبي نياري در رابطه با موضوع آثار خود توضيح داد:
بيشتر موضوع هاي روز مثل کمبود آب، محيط زيست، صلح، طلاق و… موضوع آثار من را شکل مي دهد و هر آنچه جهان امروزي را تحت تأثير دارد بيشتر مرا به سمت خود جذب مي کند.
وي علاوه بر طراحي پوستر و لوگو در زمينه صفحه آرايي و کاريکاتور نيز اندک فعاليتي داشته و در حيطه کاريکاتور نفر برگزيده جشنواره هاي مختلف بوده است. طالبي نياري در نمايشگاه هاي گروهي اردبيل و بجنورد نيز شرکت کرده است.
اين هنرمند در رابطه با دليل اصلي اينکه طراحي پوستر را به عنوان يکي از ابزار انتقال مفهوم به مخاطب برگزيده است، بيان کرد:
پوستر نخستين فرم هنري است که اتفاقات زندگي را به شيوه خود به تصوير مي کشد. جهان امروزي وابسته به تبليغات است. براي فراخواندن، هشدار دادن، بازداشتن وتشويق کردن. پوستر بهترين مورد براي برقرار کردن ارتباط با مردم است که به دليل اينکه در معرض ديدگاه همگان عرضه مي شود و قابليت گنجاندن موارد بيشتري را دارد و بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد. به همين خاطر پوستر را به عنوان يک ابزار براي انتقال مفهوم به مخاطب برگزيده ام.
در ادامه طالبي نياري در رابطه با هنرمنداني که در طول مسير کاريش بر او تاثيرگذار بوده اند، گفت:
در اين مورد ابتدا تشکر ويژه دارم از استاد عزيزم حجت مجرد که در زمينه فعاليت هاي گرافيکي از ابتدا الگو من بوده و در اين سال ها از آموزش ها و راهنمايي هاي اين استاد عزيز بهره مند بوده ام.
و در ادامه اضافه مي کنم که آثار هنرمنداني چون نومابار طراح گرافيک مقيم لندن و شيگئو فوکودا هنرمند ژاپني الهام بخش آثارم هستند.
وي در خصوص اهميت عنصر رنگ و فرم و وجه نمادين رنگ در طراحي پوستر معتقد است:
همان طور که مي دانيم يک پوستر از دو بخش طرح و رنگ تشکيل مي شود و رنگ نيز به اندازه طرح يا ايده در انتقال پيام به مخاطب تاثير دارد.
رنگ هاي که من در آثار خود استفاده مي کنم بيشتر به صورت تضاد رنگي هستند، تا يک جذابيت بصري در کار ايجاد شود و باعث گردد طرح يا ايده کار، خود را بهتر جلوه دهد .
علاوه بر اين معني و مفهوم رنگ به کار رفته متناسب با مفهوم کار استفاده مي شود تا مفهوم اثر را تشديد کند.
به عنوان مثال در پوستر برگزيده جشنواره دعاي باران با استفاده از رنگ گل ماشي که در بک گراند اثراستفاده کردم ، هدف نمايش و انتقال مفهوم گرم بود و خشک بودن زمين بود.

در پايان طالبي نياري در مورد اثر برگزيده خود در فراخوان دعاي باران توضيح داد:
در اين پوستر با استفاده از لوله هاي خالي که فقط مقداري آب در اتنهاي لوله وجود دارد سعي شده تا به مخاطب اين پيام يا هشدار داده شود که حتي لوله هاي آب در سطح جهان در حال خالي شدن هستند و با اين روند مصرف نسل آينده با خطرات جدي مواجعه خواهد شد.
زيرا در حال حاضر کم بود آب ميليون ها نفر از ساکنان اين کره خاکي را با خطر مواجه ساخته و با اين روند بيشتر از جنگهاي حال حاضر جهان، کشته خواهد داد. چه بسا اگر چاره اي انديشيده نشود احتمالا جنگ جهاني سوم بر سر آب خواد بود.
اين هنرمند برگزاري چندين نمايشگاه و کسب رتبه هاي بسياري را به شرح زير کارنامه ي خود دارد:
ـ عناوين:
ـ نفر برگزيده جشنواره خشت اول ـ کرمان 1395
ـ نفر برگزيده جشنواره هفته جهاني سرطان ـ ترکيه 2017
ـ نفر برگزيده جشنواره ترافيک و گرافيک ـ تهران 1396
ـ نفر برگزيده جشنواره جايزه هنري قلب طهران ـ تهران 1396
ـ نفر برگزيده جشنواره سرچشمه سرخ ـ تهران 1396
ـ نفر برگزيده جشنواره آب وتراب ـ يزد 1396
ـ نفر برگزيده جشنواره قائم با شک ـ تهران 1396
ـ نفر برگزيده جشنواره اشک يلدا ـ کرمانشاه 1396
ـ نفر برگزيده جشنواره کاريکاتور چِـلِگي ـ بجنور 1396
ـ نفر برگزيده جشنواره گرم شدن کره زمين ـ لندن 2018
ـ نفر برگزيده جشنواره مدريت پسمانده ـ تهران 1396
ـ نفر برگزيده و منتخب جشنواره دعاي باران ـ تهران 1396
ـ نمايشگاها:
ـ نمايشگاه گروهي در هنراستان هنر استاد شهريار ـ سال 1388
ـ نمايشگاه گروهي در موزه صنعتي کرمان ـ سال1395
ـ نمايشگاه گروهي در دانشکده هنرهاي زيبا چناق قلعه ترکيه ـ سال 2017
ـ نمايشگاه گروهي در حوزه هنري تهران ـ سال 1396
ـ نمايشگاه گروهي کاريکاتور در نگارخانه قواالدين اردبيل ـ سال 1396
ـ نمايشگاه گروهي در موزه ملک يزد ـ سال 1396
ـ نمايشگاه گروهي در موزه شهداي تهران ـ سال 1396
ـ نمايشگاه گروهي درگالري شماره چهار در تهران ـ سال 1396
ـ نمايشگاه گروهي در خيابان نوبهار و سرپل ذهاب در کرمانشاه ـ 1396
ـ نمايشگاه گروهي کاريکاتور در بجنورد ـ سال 1396
ـ نمايشگاه گروهي آنلاين در لندن ـ سال 2018
ـ نمايشگاه گروهي در گالري زرنا تهران ـ 1396
ـ نمايشگاه گروهي در موسسه فرهنگي هنري صبا تهران ـ 1396
ـ نمايشگاه گروهي در خانه فرهنگ و هنر دانشگاه محقق اردبيلي اردبيل ـ 1396
ـ آثار چاپ شده :
4 آرم تصويري در کتاب نشانه هاي ـ 1394
2 پوستر در کتاب جشنواره خشت اول ـ 1395
11 اثر( پوستر ـ ارم ـ بروشور) در کتاب گرافيک سال بابان 4 ـ 1396
4 ارم نوشتاري در کتاب لوگو تايپ هاي ايراني3 ـ 1396
![]()  | 
 عنوان: عشق مجازي ( پوستر برگزيده جشنواره خشت اول ـ کرمان 1395 و جشنوارهکتاب بابان4 ـ 1396) 
پسر و دختري که رشته هاي ارتباط را به صورت مجازي پشت مانيتور باهم ديگر مي تنند متوجه نيستند که اين رشته ها تاب وزن واقعيت را ندارد.چون ذهن تصوير ذهني را با تصوير عيني اشتباه مي گيرد. در اين پوستر با استفاده از آيکون قلب که نماد عشق است و مدار هاي که نمادي از الکترونيک بوده و فضاي مجازي را نشان مي دهد استفاده کردم تا مخاطب خود را آگاه سازم که در عشق مجازي هيچ گونه احساس ، عاطفه و… وجود ندارد.  | 
![]()  | 
عينک نگراني ( پوستر برگزيده جشنواره خشت اول ـ کرمان 1395 و جشنواره کتاببابان4 ـ 1396)
 در اين پوستر با استفاده از تصوير يک عينک و آيکون اپليکيشن هاي مجازي سعي بر اين گرديد تا به مخاطب اين پيام را رساند که جذابيت هاي نوشتاري موجب مي شود اينگونه فکر کنيم که شخصي که در آن طرف خط مجازي قرار گرفته فردي باشخصيتي است و يا ارئه چند عکس زيبايي شخص را القا کند. اين نوع ارتباط در بسياري از موارد به نتايج بدي منجر مي شود که به ضرر خود شخص است.  | 
![]()  | 
نابودي (پوستر برگزيده جشنواره هفته جهاني سرطان ـ ترکيه 2017)
 روبان به شکل ضربدر نماد انواع سرطان مي باشد وهر رنگ مختص به يک نوع سرطان است. مثلا : روبان قرمز نماد ايدز صورتي نماد سرطان سينه… مي باشد. در اين پوستر با استفاده از بافت کاموا که در حال گسستن بافت از هم مي باشد سعي بر اين شد که نشان داد مي توان با سرطان مبارزه کرد.  | 
![]()  | 
 شليک اشتباه ( پوستر برگزيده جشنواره ترافيک و گرافيک ـ تهران 1396) گلوله نمادي از مرگ و خونريزي مي باشد و هنگامي که يک گلوله شليک مي شود عواقبي به همراه دارد. در اين پوستر تلفيق گلوله با ماشين نشانگر اين است که عدم استفاده درست از وسيله نقليه همانند گلوله خطر آفرين بوده و عواقبي خطرناک و مرگ بار را به همراه دارد.  | 
![]()  | 
شانزده شهيد ( پوستر برگزيده جايزه هنري قلب طهران ـ تهران 1396)
 در اين پوستر با استفاده از آيکون قلب که نمادي ازعشق مي باشد و استفاده از کلاه آتش نشاني در ميان قلب ها نشان از اين است که آتش نشاني يک شغل نيست، عشقاست و 16 کلاه آتش نشاني اشاره به 16 شهيد ساختمان پلاسکو مي باشد.  | 
![]()  | 
هفت تير ( پوستر برگزيده جشنواره سرچشمه سرخ ـ تهران 1396)
 پر نمادي از روح مي باشد و همپنين 72 پر سرخ رنگ نمادي از 72 شهيد واقعه 7 تير ماه 61 مي باشد و همچنين اشاره به جايگاه اين شهدا با شهداي عاشورا دارد. هفتم تير است و ايام بلا آتش و خون کرده بر پا کربلا  | 
![]()  | 
خاموش(پوستر برگزيده جشنواره آب وتراب ـ يزد 1396)
 استفاده از انگشتر که نمادي از ازدواج است و آيکون پاور يا خاموش کردن اشاره به خاموش کردن زندگي داشته و جدايي را به همراه دارد. و همچنين آيکون پاور که در ابزار هاي الکترونيکي وجود دار مي توان اين نتيجه را گرفت که مواردي مانند ماهواره و موبايل( فضاي مجازي) باعث از هم گسستن بنيان خانواده مي شود.  | 
![]()  | 
بريدن: (پوستر برگزيده جشنواره آب وتراب ـ يزد 1396)
 استفاده از قلب در کنار يکديگر که نمادي از عشق دو نفر به همديگر است و قيچي که نماد جداسازي است. در اين پوستر جدا کردن يکي از قلب ها توسط قيچي باعث مي شود قسمتي از قلب دوم هم بريده شود و آسيب هاي ره به بار آورد … پس يم توان نتيجه گرفت طلاق هميشه بهترين راه نيست.  | 
![]()  | 
درهم برهم (پوستر برگزيده جشنواره آب وتراب ـ يزد 1396)
 استفاده از آيکون قلب که نماد عشق مي باشد ودخترپسري که در ميان آنها قلب وجود دارد عشقي مجازي را نشان مي دهد که فرد بدون آنکهبداند در آن طرف خط مجازي چه کسي است حتيبه هم جنس خود عشق ورزيده و عاشق مي گردد. يا اينکه يک فرد هم زمان به چندين نفراحساس پيدا مي کند.  | 
![]()  | 
آبنبات ( پوستر برگزيده جشنواره قايم با شک ـ تهران 1396)
 طبق آمار سالانه در دنيا از هر 3 دختر 1 دختر زير 18 سال و از هر 13 پسر 1 پسر زير 18 سال آزار جنسي را تجربه ميکند. در اين پوستر آبنبات نمادي از دوران کودکي و کاندم نمادي از ارتباط جنسي مي باشد که نشان دهنده آزار جنسي کودکان زير 18 سال مي باشد .  | 
![]()  | 
رو به اتمام (پوستر برگزيده جشنوره گرم شدن کره زمين ـ لندن 2018 و جشنوارهکتاب بابان4 وجشنواره دعاي باران 1396)
 در اين پوستر از قالب ساعت شني و به جاي شن از اب و نمادي از کره زمين استفاده گردد تا خطر از دست رفتن آب در هر ثانيه را به مخاطبين هشدار داد در اين پوستر سعي بر اين شد که به مخاطبين اين پيام را برسانم که کم بود اب مختص به يک کشور و يا منطقه نبوده و در حالا حاضر دنيا را تهديد ميکند.  | 
![]()  | 
زباله(پوستر برگزيده جشنواره مديريت پسمانده ـ تهران 1396)
 تبر که نمادي از قطع کردن درختان بوده و باعثنابودي محيط زيست مي شود که در اينجا ميان بطري هاي پلاستيکي قرار گرفته است ونمايانگر اين مي باشد که پلاستيک و ساير زباله ها همانند تبر به درختان و محيط زيست خطرناک و آسيب رسان است.  | 
![]()  | 
خالي ( پوستر برگزيده و منتخب جشنواره دعاي باران _تهران 1396)
 در اين پوستر از لوله هاي خالي استفاده شد که فقط مقداري آب در اتنهاي لوله وجود دارد تا به مخاطب هشدار داد که حتي لوله هاي اب در سطح شهر، کشور و حتي در دنيا در حال خالي شدن مي باشد.  | 
![]()  | 
زمين درمانده (پوستر برگزيده جشنواره اشک يلدا کرمانشاه ـ1396)
 در اين پوستر سعي کرده ام زلزله رابا شکاف زمين نشان دهم . زلزله اي که با شکافته کردن زمين خانه ها و … را نابود ميکند و کودکان و زنان را بي پناه و بي سرپرست…  | 
![]()  | 
هفته گرافيک( پوستر برگزيده جشنواره کتاب بابان4 )
 اساس کارهاي گرافيکي کاغذ و مدادمي باشد که سپس به صورت نهايي اجرا مي شود در اين پوستر با استفاده از موس که سيم آن در قالب مداد امده است و قسمتانتهايي آن مانند نوک مداد مي باشد در واقع اساس و ابزار کار گرافيگي را نشان ميدهد.  | 
![]()  | 
بيت المقدس( پوستر برگزيده جشنواره کتاب بابان4 )
 سنگ الماس که يکي از با ارزش ترين سنگهاي دنيا به حساب مي آيد با بناي بيت المقدس ترکيب شده است و نشان از ارزش اين مکان مي باشد . وهمچنين استفاده از پرچم فلسطين در تراش هاي الماس و خون به جاي قرمزي پرچم نشان آن است که فلسطين تا اخرين قطره خون از خاک خود دفاع خواهد کرد.  | 
![]()  | 
سياهي ( پوستر برگزيده جشنواره کتاب بابان4 )
 آلودگي هوا که امروزه به معضلي جهاني تبديل شده است وگريبانگير شهرهاي ايران نيز شده است. در اين پوستر استفاده از حاشور قلم سياه که نمادي از آلودگي است که همه جا را دربر گرفته است که فقط در قسمت بالا قسمت انتهايي برج ميلاد تهران نمايان است. اين پوستر مانند نقاشي يک کودک مي باشد تا اين پيام را به مخاطب برساند که فرادي کودکان در حال نابوي است.  | 

















