با ۵ ويژگي به يک طراح داخلي موفق و قوي تبديل شويد!

برخي  شبکه ها  و وبسايت هاي مشهور در زمينه دکوراسيون باعث شده اند تعداد افرادي که علاقه دارند يک دکوراتور يا طراح فضاي داخلي شوند افزايش يابد. فيلم هايي که از دکوراسيون کردن يک بنا در اين وبسايت ها به نمايش گذاشته مي شود باعث مي شود اين شغل به گونه اي شغلي هيجان انگيز، خلاقانه و داراي يک محيط کاري شاد به نظر بيايد و البته که گاهي واقعا اين چنين است. البته دکوراتور بودن همچنين مي تواند کار سختي باشد. کارهاي بسياري بايد براي اين شغل انجام دهيد و در کنار استعداد طبيعي و ذاتي، همه اين عوامل مي توانند منجر به اين شوند که شما يک دکوراتور داخلي محسوب شويد. البته براي اينکه يک دکوراتور موفق بشويد تجربه و استعداد بيشتري مورد نياز است.

نکاتي که در ادامه ذکر مي شود مي تواند به شما کمک کند که دريابيد چگونه مي توانيد به يک دکوراتور داخلي موفق و قوي تبديل شويد و حتي اين نکات مي تواند به شما کمک کند که در زمينه فعاليت خود، سمت مديريت و راهبري پروژه ها را به عهده بگيريد.

1. ياد بگيريد چگونه بيش از حد معمول منظم باشيد.

رويارويي با پروژه هاي مختلف به صورت همزمان مي تواند خيلي وحشتناک باشد. رسيدهاي گمشده، نمونه پارچه هاي درهم و پوشه هايي پر از نمونه رنگ هاي مختلف که مشخصات آنها نيز وجود ندارد، همه اينها مي توانند سردرگمي شما را بيشتر نمايند و کنترل پروژه را hز دست شما خارج کنند، شما بايد بيش از اين منظم باشيد تا بتوانيد با بي نظمي ها و آشفتگي هايي که دائما با اين کار عجين هستند، رو در رو شويد. اگر نمي توانيد اين کار را انجام دهيد، بهتر است شغل ديگري براي خود بيابيد.

2. زماني را با پيمانکاران و صاحبان مشاغل خرد در زمينه طراحي داخلي بگذرانيد.

همه دکوراتورها به ويژه دکوراتورهاي جوانتر به دنبال تجربه هاي بيشتر در زمينه طراحي دکوراسيون خانه ها هستند. اين امر البته لزوما بد نيست ولي شايد خيلي به شما کمک نکند که چيزهاي زيادي ياد بگيريد. دکوراتورهاي موفق تر کساني هستند که نسبت به تجربه هاي جديد ديد بازي دارند. بنابراين به دنبال شغل هاي داوطلبانه بگرديد و يا کار کردن با پيمانکاران و نقاشان، نصابان کابينت، قاب سازان و حتي برق کاران تجربه هاي بيشتري کسب کنيد. وقتي از پروسه کاري که منجر به طراحي داخلي يک فضا مي شود آگاهي بيشتري داشته باشيد، هم تجربه با ارزشي به دست آورده ايد و هم اينکه ارتباطاتي براي پروژه هاي خود پيدا کرده ايد و براي پروژه آتي خود، تيم مناسبي براي همکاري داريد.

3. بودجه و هزينه ها را به خوبي مديريت کنيد.

هر پروژه اي بودجه اي مشخص دارد و پيش از اين که يک دکوراتور خوب باشيد، بايد به خوبي بتوانيد بودجه و هزينه ها را مديريت کنيد. هيچ کارفرمايي دوست ندارد ببيند که شما پول او را بدون آگاهي و برنامه ريزي مصرف کرده ايد و در حقيقت به هدر داده ايد. اين وظيفه شماست که هزينه هاي خودتان، کارفرمايتان و افرادي که براي شما کار مي کنند را کنترل کنيد. نه تنها مديريت ناصحيح بودجه مي تواند منجر به کشمکش هايي بين شما و کارفرمايتان بشود بلکه حتي مي تواند به شکايت کارفرما از شما منتهي شود. بنابراين ياد بگيريد که چگونه پول خود را مديريت کنيد و اين گونه ياد خواهيد گرفت که چگونه پول کارفرما را نيز زماني که وظايف را بر عهده شما مي گذارد، مديريت کنيد.

4. ياد بگيريد نه بگوييد.

کارفرمايان شما را استخدام کرده اند چرا که به کمک شما نياز دارند. اکثر کارفرمايان واقعا ايده اي در مورد دانش طراحي نداشته و حتي از قيمت اجناس نيز بي اطلاعند. اين وظيفه شماست که کارفرمايان را از فاصله بين نياز آنها و خواسته هايشان آگاه کنيد. براي اين کار بايد اعتماد به نفس زيادي داشته باشيد و راحت بتوانيد بگوييد “نه”. اگر به دنبال خوشايند آدم ها باشيد واقعا ممکن است براي گفتن حقيقت به دردسر بيافتيد. پيش از آنکه يک کار دکوراسيون را قبول کنيد، در حق آينده خودتان و مشتريانتان لطف کنيد و ياد بگيريد که چگونه قاطع و صادق باشيد (و البته در عين حال که مهربان هستيد).

5. در مورد مشکلاتي که ممکن است پيش بيايد آگاهي داشته باشيد.

در سر و کار داشتن با آدم هاي مختلف ممکن است مشکلات اجتناب ناپذيري نيز بروز کند. البته که هميشه حق با کارفرما نيست اما روش هايي وجود دارد که بدون به خطر انداختن پروژه، بتوانيد مشکلات را حل و فصل کنيد. چند کتاب در اين زمينه مطالعه کنيد و براي يادگيري چگونگي رويارويي با مشکلات کمي زمان بگذاريد. با يک آگاهي اندک از شخصيت افراد مي توانيد بهتر با آنها ارتباط برقرار کنيد و اين امر موجب مي شود که شما به يک طراح موفق تر تبديل شويد.

منبع: دکوبوم

پیمایش به بالا