به گزارش سرويس عکاسي گالري آنلاين نمايشگاه عكس خانم ماندانا رستمي با نام " از نگاه تو" با حضور اساتيد مطرح به كار خود پايان داد.
در اين مراسم كه با حضور دانشجويان هنر و اساتيد مطرح برگزار گرديد ، جناب آقاي دكتر بهرام كلهر نيا در خصوص روانشناسي رنگ و همچنين اثار رنگها در زندگي توضيح دادند و همچنين در خصوص بحث جالب رنگ درماني توضيحاني فرمودند .
رنگها بحث بسيار مفصلي داشتند و جناب اقاي دكتر كلهر نيا به صورت خلاصه در مورد تاثير آن بر روي زندگي و نياز انسان به هر رنگ و اينكه مي تواند چه تاثيرات فوق العاده اي در طول زندگي انسان داشته باشند، توضيحاتي فرمودند .سپس رنگ هاي استفاده شده در تابلوهاي نمايشگاه " از نگاه تو " را تحليل نمودند.
در اين مراسم اختتاميه اساتيد همچون دكتر بهرام كلهر نيا ، خانم دكتر شاه حسيني ، استاد كاوه فرزانه ، استاد قاسم محمدي ، استاد ساسان پناهي و استاد رسول اوليا زاده حضور داشتند .
ماندانا رستمي هنرمند عکاس در جلسه نشست پرسش و پاسخ درباره نمايشگاه خود تحت عنوان "از نگاه تو" که در گالري خانه عکاسان جوان برگزار شد، گفت: اين نمايشگاه شامل 21 اثر در سبک سورئاليسم است که با رويکردي شامل حال و هواي دروني يک زن و برداشت مختلف او از زندگي شکل گرفته است. تکنيک کارهاي من سورئال است و در يک تايم خاصي در شب به اين رنگ در عکاسي رسيدم و بدون استفاده از فتوشاپ و برنامههاي اديت عکس، آثارم را کار کردم. اين يک حس دروني است و مثل يک خواب است که همه ممکن است آن را ديده باشند و يا اين حس را در خواب تجربه کرده باشند.
وي افزود: قبل از گرفتن هر عکس شايد بيش از يک روز فکر ميکردم، هر عکس را بيش از 30 بار تکرار ميکردم تا به آن تصويري که پيش از اين در خواب ديده بودم، برسم. يعني پشت آن فکر بود و عکسبرداري نبود، بلکه عکاسي بود و همه اينها را مرهون زحمات دکتر اوليازاده هستم.اين نمايشگاه ماحصل 10 ماه� تلاش مستمر در 160 قطعه عكس بوده است كه انتخاب نهايي آن به 21 قطعه رسيده است.
علي آذرنيا مدرس عکاسي و استاد دانشگاه نيز درباره اين نمايشگاه توضيح داد: عکاس با سورئال کار کردن باعث شده تا کارها درونگرا باشد و مخاطب را به چالش بکشاند تا ببيند در درون خود چگونه است. بيشتر به نظر ميرسد يک کار روانکاوانه است. براين اساس که خود روانکاو، هنرمند را روانکاوي ميکند تا به گفته خود رستمي، به زن درون يا کودک درونش دست يابد، در حالي که او نيز ديگران را درگير اين موضوع ميکند و به نوعي هنرمند، مخاطب را روانکاوي ميکند.
وي ادامه داد: حس ميکنم همان درگيري که در دهه 1850 ميلادي بين پيکتورئاليستها و پست مدرنيستها وجود داشت تا عمق بيشتري به عکسها بدهند، اينجا در ابتداي دهه دوم قرن 21 نيز رستمي با محو گرفتن (فلو)، تحت عنوان ژانر فلوگرافي اين کار را انجام داده است تا مجددا آن حس را برگرداند، در واقع عدم وضوح تصوير به اين دليل به نظر ميرسد تا حس تفکر را به مخاطب باز گرداند. اينجا همين که مخاطب را به فکر وا ميدارد، بسياري از انگيزهها براي او بيدار ميشود و فکر ميکنم به نسبت موفق هم بوده است.

رسول اوليازاده مدرس دانشگاه و هنرمند عکاس نيز درباره آثار ماندانا رستمي اظهار کرد: عکاسي به چند موضوع بر ميگردد، اينکه چقدر با دنياي تصوير و سواد بصري آشنايي داريم. چقدر روي تفکر خود فکر کردهايم. چقدر با درون خود درگير هستيم.
وي ادامه داد: وقتي ما ميخواهيم کار خودمان را درست ارائه دهيم، يقينا کار توام با تفکر، انديشه و خلاقيت ديده ميشود. ولي وقتي کارمان را براي مخاطب عادي در نظر ميگيريم ميتوانيم عکاسي رئال و عادي داشته باشيم. اما براي ورود به ژانرها بيش از اين که خودمان را درگير کنيم، توقع داريم اين درگيري به مخاطب منتقل شود. بنابراين مخاطبمان را هنرشناس و اهل هنر ميدانيم در نتيجه کاري ارائه ميشود که مخاطب را پاي تابلو ميايستاند و به تفکر وادار ميکند.
اين مدرس دانشگاه بيان کرد: از ابتداي برپايي نمايشگاه، هر کسي که وارد شد ناخوداگاه به او تحميل شد که پاي تابلوها بايستد، تفکر داشته باشد و درک کند و به برداشت درست و صحيحي از تفکر هنرمند برسد تا در هنگام خروج يک ره توشه فلسفي و هنري داشته باشد. در واقع عکسهاي ماندانا رستمي هم توانسته با مخاطب عام ارتباط برقرار کند و هم با مخاطب خاص و اين نشان ميدهد که هنرمند عکاس ميتواند دغدغههاي خود را با اين تابلوها با مخاطبانش به اشتراک بگذارد.
در اين نشست علي آذرنيا، بيژن بني احمد، افشين بختيار، اکبر عالمي، محمدبابايي، بهمن عبدي، امير افراسيابي و رسول اوليازاده به همراه جمعي از هنردوستان و علاقمندان به هنر عکاسي حضور داشتند.
همچنين مراسم اختتاميه اين نمايشگاه روز چهارشنبه 7 بهمن ماه با حضور استاد ارجمند جناب آقاي دکتر کلهرنيا به کار خود پايان داد.
برنامه اختتاميه با سخنراني دکتر اوليا زاده شروع با سخنراني جناب آقاي دکتر کلهرنيا در خصوص روانشناسي رنگ ادامه يافت.
|
اين نمايشگاه دومين نمايشگاه انفرادي خانم ماندانا رستمي و ششمين حضور ايشان در نمايشگاه مي باشد.اين نمايشگاه ماحصل 10 ماه �تلاش مستمر در 160 قطعه عكس بوده است كه انتخاب نهايي آن به 21 قطعه رسيده است.اين افتتاحيه به دليل حضور اساتيد مطرح هنر عکاسي وهنرمندان مشتاق، تبديل به يک مناظره و گفتگو در خصوص آثار شد.استاد عالمي در خصوص هنر، عكس، رنگ �و آثار نمايشگاه سخناني ايراد نمودند و سپس استاد اوليازاده نيز در خصوص چگونگي و مشكلات تهيه عكس ها نيز توضيحات خود را ارائه نمودند.استادآذر نيا نيز در خصوص گرايش سورئاليسم �و مشكلات و حساسيت هايش مسائل را مطرح کردند.اين گفتگو در مراسم گشايش از ساعت 16 الي 20 ادامه داشت.��در آيين گشايش اين نمايشگاه اساتيد و بزرگاني همچون �اكبر عالمي، بيژن بني احمد، افشين بختيار، قاسم محمدي، بهمن عبدي، رسول اوليازاده و علي آذرنيا حضورداشتند. براي اطلاعات بيشتر مي توانيد به وب سايت شخصي اين هنرمند در لينک زير مراجعه نماييد: |
![]() |
![]() |
�



