
سومين دوره فستيوال هنري(FIAC)، که به هنرهاي تجسمي و همچنين گفت و گوي بين رشتهاي هنر معاصر اختصاص دارد، در محل هاي نمايشي در پاريس از جمله (Palais de la Découverte)، (the Petit Palais)، (Centre Pompidou)، (the musée de l’Orangerie)، و (the Grand Palais) و محيط پيرامونش، به اجرا درآمده است.
به گزارش گالري آنلاين، افتتاحيه خصوصي اين رويداد روز چهارشنبه هفدهم اکتبر با حضور خريداران و مجموعه داران برگزار شد، در اين دوره 195 گالري از 27 کشور حضور داشتند.
اين برنامه درست در تقاطع هنر تجسمي، موسيقي، پرفورمنس ، نمايش، تئاتر و شعر و شاعري قرار دارد، و طيفي گسترده از تجربيات هنري را در قالب فعاليت هاي زنده به مخاطب ارائه مي دهد و فضاهاي نويني را در زمينۀ هنري مي گشايد.
از هنرمندان شرکت کننده بايد به اين اسامي اشاره کرد: (Etel Adnan)، (Uriel Barthélémi)، (Ruth Childs)، (Guy de Cointet)، (Marcelline Delbecq)، (Ellie Ga)، شرکت (LEV Dance Company)، (Dorothy Iannone)، (Daniel Linehan)، (Paulo Nazareth)، (Roman Ondák)، (Michael Portnoy) (Franz West) و (Mike Kelley).
برگزارکنندگان گفته بودند انتظار مي رود که 75،000 بازديد کننده در اين فستيوال حضور داشته باشند و تعداد بازديدکنندگان تا امروز تقريبا به برآورد نزديک شده اند، به طوري که تعداد بازديدکنندگان در روز پنج شنبه 72.500 نفر توسط Grand Palais اعلام شدند.
جشنواره FIAC ميتواند به بازار هنر فرانسه قدرت دهد. به گزارش Clare McAndrew’s The Art Market | 2018 در سال 2018 فرانسه با داشتن 7 درصد از سهم بازار هنر در رتبه چهارم جهان قرار دارد. امريکا با 42 درصد، چين با 21 درصد و انگلستان با 20 درصد در رتبه هاي اول تا سوم هستند.
طبق پيش بيني ها صورت گرفته، چنانچه مجموعه داران بازديد از FIAC را به جشنواره Frieze ترجيح دهند، يکي از نقاط فروش عمده به پاريس منتقل ميشود.

Harold Ancart Untitled, 2018 / David Zwirner

Richard Serra Orchard Street #11, 2018 / David Zwirner

Kehinde Wiley Portrait of Quentin Lee Moore, 2018 / Templon

One of Theaster Gates’s “Civil Tapestries,” 2018. © White Cube.

Pope.L Black Head (Big Lip), 1998 / Mitchell-Innes & Nash

Eddie Martinez, Untitled, 2018. © Eddie Martinez. Courtesy of the artist and Mitchell-Innes & Nash, New York.

Installation view of Anton Kern Gallery’s booth at FIAC 2018. Courtesy of Anton Kern Gallery.

Louis Cane, X, 1967. Courtesy of Ceysson & Benetière.

Song Dong, Usefulness of Uselessness – Varied Window No. 6, 2017. Courtesy of Pace Gallery.

Huan Zhang, Pilot, 2008. Courtesy of Pace Gallery.

Zhang Xiaogang, My Mother, 2012. Courtesy of Pace Gallery.

Installation view of Katharina Grosse’s Ingres Wood(2018) at Gagosian’s booth at FIAC 2018. Courtesy of Gagosian.

Installation view of Nahmad Contemporary’s booth at FIAC, 2018. Courtesy of Nahmad Contemporary.

Installation view of Galleria Continua’s booth at FIAC, 2018. Photo by Pierre Martinez. Courtesy of the artists and Galleria Continua, San Gimignano / Beijing / Les Moulins / Habana.

Installation view of Galerie Neu’s booth at FIAC, 2018. Photo by Simon Vogel. Courtesy of Galerie Neu.

Installation view of Bonny Poon’s booth at FIAC, 2018. Photo by Romain Darnaud. Courtesy of Bonny Poon.

Installation view of Susan Cianciolo, Run 12: God is a Jacket,Overduin & Co.’s booth at FIAC, 2018. Courtesy of Overduin & Co.

Installation view of Galerie Gmurzynska’s booth at FIAC, 2018. Courtesy of Galerie Gmurzynska.

Installation view of Karma’s booth at FIAC, 2018. Courtesy of Karma.

Installation view of Karma’s booth at FIAC, 2018. Courtesy of Karma.

Installation view of Air de Paris’s booth at FIAC, 2018. Courtesy of Air de Paris.

Installation view of Neugerriemschneider’s booth at FIAC, 2018. Courtesy of Neugerriemschneider.
