
گروه معماري استفانو بوئري، قالب و آرايش جديدي را براي نمايش طرح اوليه نقاشي تالار رافائل در گالري هنر ميلان طراحي کرده است.
به گزارش گالري آنلاين، اين نقاشي که توسط رافائل و براي تکميل نقاشي ديواري «مکتب آتن» واقع در تالار سيگناتور موزهي وايتکان (Stanza Delle Segnature of the Vatican Museums) استفاده شد، يک طراحي اوليه است که در مرکز قالب جديد قرار گرفته است، و هدف از آن افزايش مطلوبيت فضا براي اثر به منظور اطمينان از حفظ آن در گذر زمان است.
قالب و آرايش جديد استفانو بوئري که در 27 مارچ 2019 به روي عموم بازگشايي ميشود در حول «طرح اصلي و کامل براي نقاشي» (ben finito cartone) ساخته شده و يک محفظه بزرگ از صفحات شيشهاي يکپارچه و دولايه از آن محافظت ميکند؛ درحاليکه در فضاي روبروي اثر تنها يک ميز آموزشي قرارگرفته که با همکاري شرکت (Riva 1920) و با استفاده از چوب سخت تنه يک درخت بلوط 150 ساله ساخته شده است. به گفته بوئري: «تمامي انتخابهاي ما براي قالب و آرايش جديد، از مراحل رسيدن به نقاشي گرفته؛ همگي طوري طراحي شدهاند تا عموم را براي چشمانداز موجود در اثر آماده کند – چشم اندازي بکر – که به خوديخود ترکيبي شگفتانگيز از مفاهيم مختلف است؛ از يک سو اثر طرحي کامل است، و از سوي ديگر طرحي اوليه براي تکميل نقاشي اصلي. بخاطر همين يک ميز بزرگ و سخت از چوب بلوط براي تالار طراحي کرديم (ساخت شرکت ريوا 1920) که هدف از آن جمعآوري متون و اسناد دقيق در مورد پيشينه اثر؛ چگونگي ساخت آن و رابطهي آن با نقاشي ديواري در تالار سيگناتور در موزه واتيکان است.»
هماندازه با اثر، محفظه بزرگ محافظ با 8 متر عرض و 3 متر ارتفاع، از طريق ايجاد شکافي در ديواره کناري گالري وارد تالار شد. صفحه شيشهاي دولايه داراي ويژگي ضدانعکاس و شفافيت تقويتشده براي ايجاد بهترين حالت نمايش و ويژگي ضد پرتوماورايبنفش براي جلوگيري از فساد 210 صفحه کاغذي است که اثر را تشکيل ميدهند، همچنين محفظه طوري طراحي شده تا ميزان رطوبت در آن را براي محافظت از اثر در بلندمدت ثابت نگهدارد. به گفته Francesca Motta، مدير پروژه از تيم معماري استفانو بوئري: «ساخت فضا با رنگها و مواد تيره براي محافظت و جلوگيري از فساد اثر امري حياتي است. همچنين ميزان نور را به حداقل رسانديم؛ مقدار ثابت Lux 25، که ميزان استاندارد براي آثار حساس هنري مانند نقاشيهاي رافائل است.»







