اين شمنها در زندگي واقعي وجود ندارند، اما از طريق هوش مصنوعي و Midjourney، يک سازنده متن به تصوير، معمار و عکاس، ديميتر کارانيکولوف، آنها را بهعنوان پرترههاي واقعگرايانه براي مجموعهاش «شمنهاي خيالي» زنده کرده است.

به گزارش گالري آنلاين، Karanikolov به designboom ميگويد که تمام اين پرترهها تنها بر اساس توضيحات و کلمات ساخته شدهاند.
براي اينکه نتيجه کنترلشدهتري داشته باشم، بسيار دقيق بودم و جزئيات زيادي را که ميخواستم در تصوير نهايي ببينم توصيف کردم – سن، لباس، قوميت، براي نام بردن از چند مورد. من همچنين تنظيمات دوربين – يا لنز مجازي را که ميخواهم استفاده کنم – سناريوي نور و کادربندي را مشخص کردهام. او در مورد روند خلق «شمن هاي خيالي» به designboom مي گويد که هرچه کلمات بيشتري وارد کنم، بهتر است.

کاوشهاي او در يک گلچين عکاسي به اوج خود ميرسد که در آن حس وهمانگيز و خستگي به درون تصاوير ميپيچد.
از چينهايي که در امتداد صورت شمنها وجود دارد تا خالکوبيهاي سنتي که صورت آنها را جوهر ميکند، جزئيات در هر تصوير کاملاً واضح به نظر ميرسد و بينندگان را دچار ترديد ميکند که آيا آنها توسط هوش مصنوعي ايجاد شدهاند يا توسط يک عکاس حرفهاي گرفته شدهاند.
هوش مصنوعي در عکاسي جذاب و در عين حال ترسناک است، همانطور که بينندگان مي توانند در «شمن هاي خيالي» ببينند. ميدانم چرا بسياري از مردم از اين فناوري ميترسيدند. من همچنين در زمينه تجسم CG از Meshroom کار مي کنم و ما قبلاً يک پروژه بزرگ را از دست داديم زيرا مشتري تصميم گرفت به جاي خدمات ما از هوش مصنوعي استفاده کند.
با اين حال، من فکر مي کنم اين ابزار شگفت انگيزي است که به افراد زيادي اين فرصت را مي دهد تا خود را بيان کنند و ايده هاي خود را تجسم کنند. مطمئناً در آينده تأثير زيادي بر صنعت عکاسي خواهد داشت و به زودي بايد مشخص کنيم که عکسي واقعي است يا هوش مصنوعي، زيرا هيچ تفاوتي در کيفيت وجود نخواهد داشت.
رسانههاي ديجيتال دنياي هنر را مختل کردهاند زيرا خلاقان به قدرتهاي فراواقعگرايانه هوش مصنوعي روي ميآورند و وقت خود را صرف آن ميکنند. از هنرمنداني که از توليدکنندههاي تصوير براي لباسهاي خياباني مانند نايک و کمپينهاي مد بين کهکشاني استفاده ميکنند تا تبديل گرافيتي به محصولات معماري، کاتالوگ گستردگي هوش مصنوعي ادامه دارد و به پخش ادامه ميدهد و برخي دستکاريهاي پيچيده در صنعت خلاق را تشويق ميکند.

کارانيکلوف ممکن است يک معمار باشد، اما عکاسي در سفر در 8 سال گذشته علاقه او بوده است. من سفرهاي متعددي را براي کاوش و عکاسي از جوامع معتبر در سراسر جهان مانند مغولستان، اتيوپي، بوليوي و اندونزي انجام دادم. من هميشه مجذوب مردم بومي و فرهنگ آنها، آيين ها و زيبايي شناسي آنها بوده ام. او به designboom مي گويد: اينها اجداد ما، ريشه هاي ما هستند.
زماني که نرمافزارهاي هوش مصنوعي چندين ماه پيش بهشدت محبوب شدند و دسترسي به آنها باز شد، طبيعتاً سعي کردم فضاها و جزئيات معماري را ايجاد کنم، اما خلق چهرهها و شخصيتهاي انساني احساسات و ارتباط بسيار بيشتري را همراه با بينشهاي بسيار قدرتمندتر به ارمغان ميآورد. بنابراين، تصميم گرفتهام عکاسي از سفر با هوش مصنوعي انجام دهم.» او به designboom ادامه ميدهد. همراه داشتن ذوق عکاسي خود در هر سفر با خلق «شمن هاي خيالي» به اوج خود رسيده است، که هم بر زيبايي هايي که هوش مصنوعي مي تواند ايجاد کند و هم ترس اساسي که ممکن است به همراه داشته باشد، به اوج خود رسيده است.











