بوشرا تونچ، هنرمند برجسته، نمايشگاه انفرادي خود با عنوان "باقيماندهها" را در خانه فنر استانبول برگزار کرده است.

به گزارش گالري آنلاين، اين نمايشگاه به بررسي بقاياي صنعتي، عناصر جوي کارگاهها و ضايعات توليد از منظر باستانشناسي صنعتي ميپردازد. نمايشگاه "باقيماندهها" نتيجه تحقيقات گسترده تونچ در يک مجتمع متمرکز بر توليد سريالي است. او سرنوشت اين بقايا، بازگشت آنها به چرخههاي توليد و اقتصاد و جوامع مربوط به آنها را مورد پرسش قرار ميدهد. نمايشگاه "باقيماندهها" به بررسي زيباييشناسي ناخواسته موادي ميپردازد که به دليل اشتباهات توليد، امکانات غيرمنتظره و خسارات مربوطه، به محصول تبديل نشدهاند.
بوشرا تونچ محيطهايي مانند کارگاههاي فلزکاري، رنگکاري و کارخانههاي تزريق پلاستيک را بررسي ميکند و به چگونگي ظهور ردپاي زمان و ماده در معماري، بدن انسان و روانشناسي ميپردازد. اين نمايشگاه به مفاهيمي مانند کار نامرئي، زمان متوقفشده و ماده ازدسترفته ميانديشد. در زيرزمين، اين هنرمند ترک اتاقي ايجاد کرده که در آن يک دستگاه فعال، مواد خام را پردازش، تزريق و قالبريزي ميکند. اين فرآيند در ويدئوهايي ثبت شده که مختصات دستگاه را دنبال ميکند و ارتباطات آن با بدن انسان را از طريق لرزشها، تکانها، درهمتنيدگيها و جدايي قطعات دستگاه برجسته ميکند. در منطقه گردش، بقاياي توليد به نمايش گذاشته شدهاند، در حالي که در بخش اصلي نمايشگاه، ريزش لاستيک به عنوان نمونهاي از مواد نامنظم استفادهشده توسط هنرمند براي به چالش کشيدن زمينههاي هنجاري و کارکردهاي روزمره به نمايش گذاشته شده است.
اين نمايشگاه فرصتي است تا نگاهي عميقتر به جهان پيچيده توليدات صنعتي و تاثيرات آن بر جامعه و محيط زيست داشته باشيم، و از طريق هنر، ارتباطات جديدي بين ماده، زمان و انسان برقرار کنيم.














